3 Nisan 2009 Cuma

zeytinyağlı taze bakla.....


zeytinyağlı yemekler içerisinde
en sevdiğim taze fasulye
taze bakla eh işte......
mevsiminde bir kaç kez pişiriyorum
güzel pişirilmediğinde zor yenilebilen bir yemek
bu
benim keşfedebildiğim en güzel bakla tarifi
baklaya
portakal suyu çok yakışıyor
zeytinyağlı yemekler piştikten sonra soğuyana kadar hiç dokunmuyorum
soğuduktan sonra servis tabağına alıyorum
renkleri ve şekilleri daha güzel oluyor
malzemeler
- 600 gr taze bakla
- 1 adet orta boy soğan(rendelenmiş)
- 1/2 limonun suyu
- 1/2 portakalın suyu
- 1 tatlı kaşığı un
- 1 su bardağı su
- 1 tatlı kaşığı şeker
- zeytinyağı
- tuz - karabiber
- dereotu
hazırlanması
- baklaları yıkayıp 2 cm uzunluğunda kestim birkaç dilim limon attığım suyun içerisinde
10 dakika beklettim
- rendelediğim soğanı 2 yemek kaşığı yağın içerisinde pembeleşene kadar kavurdum
- süzdüğüm baklaları ilave ettim(limon dilimlerini çıkardım)
- şeker - tuz - karabiberi ilave ettim
- limon ve portakal suyunu ilave ettim
- suyun içerisine 1 kaşık unu ekledim - karıştırdım - baklaların üzerine ilave ettim
- düdüklü tencerede kaynamaya başladıktan sonra 5-6 dakika pişirdim
- servis tabağına aldıktan sonra üzerine dereotu serpiştirdim

7 yorum:

Brajeshwari dedi ki...

yemek fotografina bakıp, duygulanan biriyim ben..Baklaaaa diye ağlayasım bile geliyor :)

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Berrin'cim izleyici olarak kaydolmuşsun siteme çok teşekkürler cnm.Bende senin siteye kaydolmak istedim ama(gerçi sık kullanılanlar arasında varsın ama) izleyici bölümü yok.neyse olursa ilk abonen benim cnm.

hunerli dedi ki...

bakla nefis görünüyor.elinize saglık.degişik bir şekilde yapmışsınız.bölesini denemek lazım..sevgiler.

Unknown dedi ki...

ölürüüüüüüm hala sarımsaklı yoğurtla tek vücut olmuş bakalay :)

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

bugun bizde de bakla var.. acilisi yapiyoruz.. burada koy ekmegi, taze kirmizi sarap (novello), koyun peyniri ile birlikte cig olarak yenir bakla ici. paskalya da, restoranlar bile boyle servis ederler..
ben baklayi hic sevmem ama cesit olsun diye, iste boylesini yerim..
canim dereotu cekti simdi fotografa bakinca..

Eya dedi ki...

Offff...memleketimden bahar havasi esiyor Berrinciğim sayende... hemen gidip bakayım buaralara da varabilmiş mi? Portakallısını deneyelim...ellerine sağlık...sevgiler

zehra

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

portakallı hiç denemedim,çok merak ettim tadını:)

ellerinize sağlık nefis görüyor...

mutlu mutlu pazarlar dilerim...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...