28 Nisan 2009 Salı

mısır ekmeği....

mısır ekmeğine normal zamanlarda dereotu koymuyorum
eğer
balığın yanında servis edeceksem dereotu hatta bir iki tane yeşil soğan ilave ediyorum
25 cm çapında kenarları yüksek bir fırın kabında pişirdim
bence
mısır ekmeğinin en güzel hali
KANTİN
malzemeler
- 170 gr mısır unu
- 150 gr un
- 1 paket kabartma tozu
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1/2 çay kaşığı pul biber
- çok az taze çekilmiş kara biber
- 2 yumurta
- 100 gr tereyağı
- 200 ml süt
- yarım demet dereotu(ince doğranmış)
hazırlanması
- mısır ekmeğini pişireceğim fırın kabını yağladım bir kenara koydum
- tereyağını erittim(dikkat edin yanmasın)
- süt ve yumurtaları bir kasede karıştırdım
- yağı sütlü karışıma ilave ettim - karıştırdım
- unlar ve tüm toz malzemeyi bir kapta karıştırdım
- sıvı karışımı toz karışıma ilave ettim tahta kaşıkla karıştırdım(çırpılmayacak sadece karıştırılacak)
- dereotlarını ilave ettim karıştırdım
- fırın kabına döktüm
- 190 derece önceden ısıtılmış fırında 35- 40 dakika pişirdim

5 yorum:

zarpandit dedi ki...

annem günlerdir beynimi bu tarifle yedi bitirdi aklımda bunu farklı hallere sokmak var becerebilirmiyim bilmiyorum...

fotograf konusundaki iltifatına ben ve digitalim cok mutlu olduk :) ama önce profesyonel bir makine edinsem iyi olacak :( dersleri sen verirsin olmaz mı ? mutfak çekimlerine aşık olmuştum ya :)

Unknown dedi ki...

özledik seni ama çok güzel bir tarifle döndün.Mısır ekmeğini yoğurtla yemeye bayılırım.Çok ekmek yaptım ama mısır ekmeğini hiç denemedim.Bu sayede tarif beni bulmuş oldu ellerine sağlık

Brajeshwari dedi ki...

fotoğraftaki gölgeleri sevdim çok. kokusu geldi bir de burnuma..

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık mısır ekmeğini çok severim bide dereotunun verdiği aroma süper olmuştur sevgilerimle

berrin dedi ki...

şimdi sırada teras çekimleri var ama çiçeklerin biraz büyümelerini bekliyorum gökçe
içimdeki his güzel fotoğraflar çekeceğin yönünde
kendimce
mısır ekmeğini yoğurtla yemeyi denemedim ama balıkla süper olduğunu biliyorum
burcu
yemekleri devamlı ekrandan kokluyorsun
tatlarına bakmaya ne dersin
teşekkür ederim fikriye

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...