12 Nisan 2009 Pazar

kakuleli kek......


yoğun aromalı ve tatlı birşeyler yemek istedim
evde tam buğday unu olmadığı için
beyaz un kullandım
bardağın ölçüsü
bir bardak un=125 gr
25 cm çapında kelepçeli kalıpta pişirdim

malzemeler
- 2 su bardağı un
- 3 yumurta
- 2 tatlı kaşığı kakule (toz)
- 1/2 su bardağı şeker
- 1 su bardağı krema
- 4 çorba kaşığı tereyağı(eritilmiş)
- 1 paket kabartma tozu
- 1 tatlı kaşığı karbonat
- 1 çorba kaşığı sirke
- 1 tutam tuz
- 1 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi
hazırlanması
- kalıbı yağladım - unladım kenara koydum
- kuru malzemeyi (un-kakule-kabartma tozu- karbonat-tuz)
bir kasede karıştırdım - elekten geçirdim
- mikserle yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırptım
- kuru malzemeyi ilave ettim 2 dakika karıştırdım
- krema - sirke - tereyağı ve portakal kabuğu rendesini ilave ettim 2 dakika daha karıştırdım
- karışımı kek kalıbına döktüm
- 150 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 1 saat pişirdim

10 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Berrin'cigim,

Ne guzel olmus kek ve de ne guzel anlatmissin, ellerine saglik.

Sevgiler ve iyi bir hafta dilegimle.

Disalce dedi ki...

daha önce hiç kakule kullanmadım...

nefis bir keke benziyor..ellerine sağlık...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık canım.nefis bir kek olmuş.sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Gerçekten çok güzel görünüyor ben de daha önce hiç kakule kullanmadım.En kısa zamanda deneyeceğim.Ellerinize sağlık

Naile dedi ki...

Nasıl bir baharattır bu kakule henüz deneyemedim. Kimisi seviyor kimisi hiç sevmiyor. En kısa zamanda almak gerek.. Gerçi ben yine çok merak edip aldığım muskatları bir tarifte deneyemedim de oğlumun gazı için kullanmıştım :)

Nilambara dedi ki...

kakulenin tatlılardaki aromasını seviyorum, eminim çok güzel olmuştur, ellerine sağlık Berrin'ciğim... kaldıysa, perşembe gününe 1 dilim ayır lütfen :))

mujdenin denemeleri dedi ki...

Çok lezzetlidir eminim.Ellerine sağlık.Sevgiler...

zarpandit dedi ki...

bende gecen gun cheesecakein içine kattım kakuleyi :)) kokularını yakıstırıp yaptım birde utanmadan:)

sirke nasıl bir güzellik katıyor bu keke üstadım merak ettim dogrusu..hani karbonatla sirkeyi kullanırlar kabartsın diye ama kabartma tozuda katılmıs..soru işareti oluştu bir anda (?)

berrin dedi ki...

kahve hariç
bende kakule sevenlerdenim naile
bayağı yoğun aromalı bir baharat...
nilambara perşembeye birkaç dilim ayırdım:)
gökçe cim
cheesecakein bisküvili kısmına bende baharat koymayı seviyorum
hatta birkaçını aynı anda kullanıyorum
konu yemek olduğunda değişikliğe açığım
klasik türk yemeklerini seviyorum
ama
bir ömür boyu türk yemeği de nereye kadar
dünya kocaman biryer
kim bilir ne tatlar var
bendeki meraklı kişilik durumu:)
kakuleyi ilk ismi hoşuma gittiği için almıştım - kulağa hoş geliyor
şimdi
kek yaparken
kabartma tozunu kabartmak için
karbonatı asit oranını dengelemek için kullanıyorum
bu kekde sirke her iki duruma yardımcı oluyor
sirkeyi
tuzlu kurabiyelerin gevrek olması
için kullandığımda oluyor

sevgiler benden hepinize

Fatma... dedi ki...

merhabalar kek çok güzel görünüyor bende yapmak istiyorum ellerinize sağlık 4 çorba kaşığı eritilmiş tereyağı kaç gram acaba teşekkürler.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...