7 Nisan 2009 Salı

fırında bombay fasulyesi....


acılı - salçalı birşeyler yemek istedim.....
bombay fasulyelerini kaledeki bakliyatçılardan aldım
çok küçük olmayan herhangi bir cins kurufasulye kullanabilirsiniz
fasulyeleri bir gece önceden suya koydum
bakliyat haşlarken zamanı ayarlayamadığımdan
düdüklü tencere kullanmadım
ve
biber salçasının acılı olanından kulladım
malzemeler
- 400 gr bombay fasulyesi
- 1 adet orta boy soğan
- 1 diş sarmısak
- 1 adet kırmızı biber
- 1 yemek kaşığı biber salçası
- 6 adet orta boy domates( rendelenmiş)
- 1 avuç dolusu kereviz yaprağı
- 1/2 çay kaşığı kimyon tohumu
- 1 çay bardağı sıcak su
- zeytinyağı - tuz - karabiber
hazırlanması
- fasulyeleri haşladım (20 - 25 dakika kadar)
- bir tencerede rendelenmiş soğan - ince doğranmış biber - ezilmiş sarmısağı kavurdum
- biber salçasını ilave ettim
- rendelenmiş domatesleri ilave ettim 5 dakika kadar pişirdim
- tuz - karabiber - kimyon tohumunu ilave ettim
- ince doğradığım kereviz yapraklarını ilave ettim - ateşten aldım
- süzdüğüm fasulyeleri fırın kabına yaydım
- üzerine domatesli karışımı döktüm
- 1 çay bardağı sıcak su ilave ettim - karıştırdım
-180 derece önceden ısıtılmış fırında 35 dakika pişirdim

12 yorum:

zarpandit dedi ki...

hımm bu çeşidini ilk kez duydum! acılı dedin ya içim eridi yanında güzel bir manda yogurdu ve bol tahıllı ekmek bandır bandır ye :)

offf canım cok fena cekti..mumkunse yanındada incirli salata rica edeyim :) açık büfe gibi :)

Zehra Gürgen dedi ki...

İçi çok zengin bir yemek.acılı vee kerevz yaprakları var içinde..Benimde ilgimi bu çekti!
harika bir ikili olmuşlar :)

ellerine sağlık.

berrin dedi ki...

gökçe cim
yanında
kendi yaptığım
yoğurt ve bol tahıllı ekmek vardı
gerçekten
suyuna ekmeği bandırdım:)
manda yoğudu güzel fikir
manda sütü bulabilirmiyim acaba

Unknown dedi ki...

muhteşem görünüyor

zarpandit dedi ki...

manda sütü güzel bir soru..bizim burda ufak bir tükkan var süt ürünleri satan dogru dürüst güvenilir bir yer tereyag ve yogurdu muhtesem ve dogal ordan alıyoruz biz..sibelin kahvesinde sütçü bir hanım var demişti bir yazısında..belki onda vardır ne dersin ? annem sevmiyor diğer yogurtları.. manda yogurduda olacak en yogun yogurt olsa gerek.. bazen içme suyu ile açtıgımız oluyor yalan değil..özellikle kekte börekte falan kullanınca yağ diye bişi katmıyorum içine yaglı azcıkta :)

annem son zamanlarda yogurdunu sulu yapmaya basladık oranı sasırdı sanırım..

bu arada evdekilere yüklüyorum yaptıklarımı..en azından artık oyle ondan once çayın yanında hızlı tüketim yapıyordum :)) arkadaslarıma goturdugumde cok oluyor şirin kutularda:)

Tijen dedi ki...

Bazen nasıl da kararlı bedenimiz, ne isterse onu pişirtiveriyor değil mi? Afiyet olsun!

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Berrin'cigim, cok istah acici duruyor fotograf.

Sevgiler, selamlar...

berrin dedi ki...

acılı ve salçalı tam istediğim gibi olmuştu zehra:)
teşekkür ediyorum kendimce
gökçe cim
evde yapılan yoğurt ile çarşıdan aldıklarımızın tadı çok farklı
manda sütü araştırmalarına başladım:)
ailem -arkadaşlarım benimle dalga geçiyor
nasıl yapıldığını bilsen bu evin elektriğinide kendin üretirsin diye
haklısın tijen
insan bedeni çok akıllı
teşekkür ederim aybike

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel görünüyor.
Dostluk dallara goncadır. Dostluk sırattan incedir. Dostluk her şeyden öncedir.
Sönmesin muhabbetin közü.
Merhabadır dostun sözü merhaba.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık eşim görmesin(yanımda da) :) yarın hemen ister.

pasta caddesi dedi ki...

bu fasulye türünü hiç duymamıştım, en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum. ellerine sağlık canım.

sevgiler,

tolunay

Melek* dedi ki...

oooo ne güzel gözüküyor ellerine sağlık

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...