15 Nisan 2009 Çarşamba

yoğurtlu panna cotta.....

ev cini nden
çok başarılı bir tarif
bazı zamanlar limon rendesi yerine badem esansı koyuyorum
ve
daha az yoğun olduğu için pınar krema kullanıyorum
krema yoğun olduğu zaman biraz ağır oluyor
sosunu mevsimine göre değişik meyvelerden yapıyorum

ama
en fazla vişne sosla seviyorum
bu ölçü fazla büyük olmayan 4 kaseye göre
malzemeler
- 1/2 su bardağı süt (125ml)
- 1/2 su bardağı toz şeker
- 200 ml süt kreması
- 2 tatlı kaşığı toz jelatin
- 3/4 su bardağı süzme yoğurt
- 1/2 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi
- 2 yemek kaşığı su
sos malzemesi
- 3 yemek kaşığı tepeleme dondurulmuş vişne
- 1 tatlı kaşığı pudra şekeri
- 1/2 tatlı kaşığı mısır nişastası
hazırlanması
- küçük bir tencereye süt ve kremayı koydum tel çırpıcı ile karıştırarak kaynayana kadar pişirdim - ocağın üstünden aldım
- şekeri ekledim eriyene kadar karıştırdım
- bir bardak veya kase içine 2 yemek kaşığı su ve 2 tatlı kaşığı jelatini koydum jelatinler eriyene kadar karıştırdım
- jelatinli karışımı sütlü ve şekerli karışımın içine döküp karıştırmaya devam ettim
- en son yoğurt ve limon kabuklarını ilave ettim ve tel çırpıcı ile hiç pütür kalmayana kadar karıştırdım
-kaselere koydum
- buzdolabında 6 saat beklettikten sonra
- üstüne vişne sos dökerek servisi yaptım

sosun hazırlanması
vişneleri - şekeri ve nişastayı küçük bir tencereye koyuyorum
karıştırıyorum
bir taşım kaynatıyorum
fazla yoğun olursa 1 yemek kaşığı su ekleyebilirsiniz

12 yorum:

Brajeshwari dedi ki...

-(Dış ses) Panna cotta yiyemeyince ne yapıyorsun yavru?

- Ühü ühüü diye ağlıyorumm..Ühüü ühü...

:)

Halime dedi ki...

Allam yareppim bunlar ne güzel şeyler.Allahtan sadece reşimlrini görüyorum.Yoksa diyet falan dinlemez hemencecik mideme indirirdm.Elline sağlık.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

hiç denemedim ama çok leziz görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Zehra Gürgen dedi ki...

Çok güzel ve hafif bir tatlı, vişneyle de eminim çok yakışmıştır. Bende seviyorum yapmasını ve tabii yemesinide..
Ellerine sağlık

sevgiler

mujdenin denemeleri dedi ki...

Tadını bile bilmiyorum ama enfes birşeye benziyor.Ellerine sağlık.Sevgiler...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık oldukça leziz bir görüntüsü var denemek gerek.

crispy dedi ki...

ben tattım mükemmel.
yiyemeyince bende ühü ühüü...

betül

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR

Brajeshwari dedi ki...

herkes ühülemeli..
böyle birşeye bakinca "çok güzel" demek, yazının içine girip o tadı tatmamak bence... ühüüü...

:)

berrin dedi ki...

burcu cumm
ühüüü yok
panna cotta yanında karamelli espresso ve teoman nın yeni cd si
benden söylemesi:)

Banu Çakıroğlu dedi ki...

Merhaba tarifler çok davetkar ve içten..
Toz jelatini nereden aldığınızı öğrenebilir miyim lütfen
teşekkürler

berrin dedi ki...

merhaba aydos
aktarlarda satılıyor
ben ankara da yaşıyorum
lokman hekimden aldım
sevgiler gönderiyorum

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...