21 Nisan 2009 Salı

enginar salata.....

bu aralar nispeten
sağlıklı şeyler yemeye özen gösteriyorum....
pesto sos ve tulum peyniri zaten tuzlu olduğundan ayrıca tuz ilave etmedim
çeyrek simit kullandım
tulum peynir yerine lor kullanabilirsiniz
lezzetli ve doyurucu bir salata
KANTİN
malzemeler
- 1 adet enginar (az haşlanmış)
- yarım demet roka
- 1 avuç dolusu taze nane yaprağı
- 1/2 kırmızı kıvırcık
- 50 gr tulum peynir
- 1 yemek kaşığı pesto sos
- 1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
- 4- 5 adet cherry domates
- 1 yemek kaşığı sızma yağ
- 2 tatlı kaşığı nar ekşisi
- taze çekilmiş karabiber
- tuz
- fırınlanmış simit dilimleri
- 2 yemek kaşığı limon suyu
hazırlanması
- 1/4 simidi 1 cm kalınlığında doğradım fırın tepsisine dizdim - kızarttım
- temizlenmiş enginarı 2 yemek kaşığı limon suyu ve bol su ile haşladım
- haşlanmış enginarı ince ince dilimledim
- bir kasede dilimlenmiş enginarları
pesto sos
tuz
karabiber
sızma yağ ile harmanladım
- yassı bir servis tabağına
yıkanmış
kırmızı kıvırcık
roka
nane yapraklarını koydum
-orta kısma sosladığım enginar dilimlerini yerleştirdim
- tulum peynirini enginarların üstüne serpiştirdim
- kavrulmuş dolmalık fıstığı serpiştirdim
- enginarları sosladığım kasenin içerisindeki kalan sosa
nar ekşisi ve sızma yağ ekledim
salatanın üstüne döktüm
- ikiye kesilmiş cherry domates ve kızarmış simit dilimleri ile süsledim

11 yorum:

Eya dedi ki...

Berrincigim...böyle salatalara can kurban...ellerine saglik

sevgiler

zehra

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Berrin'cigim, en guzel yemek bence...

Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Sevgili Berrin bu salata yenmez bence seyredilir.Çok samimi söylüyorun o kadar güzel görünüyor ki ellerine sağlık.
Bu arada en sevdiğin tatlı ne merak ettim :)

mujdenin denemeleri dedi ki...

Berrinciğim,ellerine sağlık.Çok leziz görünüyor.Sevgiler...

berrin dedi ki...

pişirmeyi ilk öğrendiğim ve en sevdiğim tatlı kremkaramel:)

Unknown dedi ki...

Canım arkadaşım sitemde onda yer vermiştim.Ben de çok severim titreyen tatlıyı

zarpandit dedi ki...

simit kruton sıranın basında o kadar cok istiyorumki yapmayı basit ama gorselliği vuruyor beni salatada corbada..ama dur mehtaba sormak gerek :))

Disalce dedi ki...

berrincim ellerine sağlık...

nefis bir salata olmuş..

simit fikri çok hoş..

öpüyorum seni...

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerinize sağlık enfes olmuş hele şu yaza fit gircez diye uğraştığımız günlerde sevgilerimle

HÜLYA dedi ki...

Berrin,
ellerine saglik. Dogrusu, agzim sulandi. Canim su an yapmis oldugun enginar salatadan bir tabak istedi :-)

berrin dedi ki...

gökçe cim
simit krutonu çorbada seviyorum
özellikle domates çorbası ile süper oluyor

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...