31 Mayıs 2009 Pazar

elmalı kek....

ankara da yağmurlar bir türlü bitmediği için
bedenim
yazın geldiğini algılayamıyor
o sebepten
hala
kışa yakışan keklere devam ediyorum....
hamuru az elması - cevizi bol bir kek
kanola yağı hemen her markette satılıyor
bu keki çay saatlerinde veya ılık olarak krema ile yemek sonrası ikram ediyorum
tarif KANTİN den
malzemeler
- 7 adet sarı elma
- 350 ml kanola yağı
- 400 gr toz şeker
- 3 adet yumurta
- 420 gr un
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1 tatlı kaşığı karbonat
- 1 paket vanilya
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 120 gr doğranmış ceviz
- 100 gr sarı üzüm
- 70 gr kuş üzümü
hazırlanması
- fırını 160 dereceye ayarladım
- 23 cm lik ortası delik kek kalıbını tereyağı ile iyice yağladım
- cevizleri doğradım
- tüm malzemeyi ölçüp hazırladım
- kuru malzemeyi birarada eledim
- elmaları soyup doğradım
- kanola yağı ve şekeri mikserle iyice karıştırdım
- yumurtaları ekledim krema gibi oluncaya kadar çırptım
- elenmiş toz malzemeyi ekledim tahta kaşıkla karıştırdım(karıştırılacak - çırpılmayacak)
- içine elmaları - cevizi - kuş üzümünü - sarı üzümü katıp - karıştırdım
- kalıba doldurdum
- 80 - 85 dakika pişirdim
- fırından çıkarınca 15 dakika kalıbın içerisinde beklettim tel üzerinde soğumaya bıraktım
- soğuduktan sonra üstüne pudra şekeri serptim

13 yorum:

yeşim dedi ki...

evet komşum yağmur bitmedi gitti camı sil batsınn sil batsın kekin tadı kahveyle çıksınnn

ellerine sağlık
sevgilerrr

Kendimce dedi ki...

Berrincim o kadar güzel görünüyor ki kocaman bir dilim yiyebilirim
Eline sağlık

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

Valla süper kabarmış bravo.ellerine sağlık.

gülay dedi ki...

canım ellerine sağlık ne güzel kabarmış.. kanola yağı daha önce duymamıştım..markete gidince bi bakayım..merak ettim..
sevgilerimle..

Zarpandit :) dedi ki...

kekin kalın bir dilimle hayal ettim bir top dondurma birde yanına..bbirde şekersiz keskin bir kahve tamamdır:)

elma soslarını tereyag yerine kullanma durumunu bildim bileli brownieye katıp duruyorum tek kelime ile harika oluyor! alerjim hortlamasa yapıp yayınlayacagım en kısa zamanda..
fırsatım olsa da sana da tattırsam :)))

Nilambara dedi ki...

ilk fırsatta sendeyim :)

Cheetos dedi ki...

Nilambara, sözleşip birlikte gidelim.. :)

berrin açılmış dedi ki...

bu dev gibi bir kek hepinizi bekliyorum:)gökçe cim elma soslarını tereyağı yerine kullanmak ilginç ve güzel bir fikir
tarifi merakla bekliyorum
keşke fırsat olsada tadabilsem
evde yapılan her türlü yiyeceğe sevgide ve saygıda kusur etmem
nilambara - cheetos neler kaçırıyorsunuz bir bilseniz

Cheetos dedi ki...

kacirmamak icin tez zamanda sendeyiz o halde :))

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık Berrinciğim.Nefis görünüyor.
Mutlu haftalar...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Mmm, kremayla birlikte servis etme fikri çok hoşuma gitti Berrin. Ellerine sağlık..

Zarpandit :) dedi ki...

aklıma bir fikir geldi şu elma soslu brownieyi yapar yapmaz sana gondereceğim ve bana fikrini söyleyecksin :))) en kısa zamanda diyorum :) bu şekilde bende kendi kendime gelin güvey olmayayım :) bakalım normal brownie kıvamı tutuyormu :)

berrin açılmış dedi ki...

gökçe cim
bu söylediğini ciddiye aldım:)
bir kaç dilim süper olur
bekliyorum

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...