27 Mayıs 2009 Çarşamba

et sote.....

etleri kasapta doğrattım
eğer kendiniz doğrayacaksanız bonfileleri schnitzel gibi ince dövün
biraz derin dondurucuda bekletin( tam donmasın)ince ince doğrayın
etleri geniş bir tavada kavurun
wok tava yoksa geniş ve kolay kızabilen herhangi bir tava olabilir (teflon tavsiye etmem)
eğer tavanız küçükse etlerin sulanmaması için iki kerede kavurmanızı öneririm
pirinç sirkesi yerine üzüm veya elma sirkeside kullanabilirsiniz
miktarı biraz azaltmak iyi olur
elma sirkesini 1 tatlı kaşığı
üzüm sirkesini yarım tatlı kaşığı
KANTİN 
malzemeler
- 500 gr bonfile (küçük ve ince doğranmış)
- 1 adet orta büyüklükte soğan
- 1 diş sarmısak
- 1/3 demet maydanoz
- 1 yemek kaşığı közlenmiş patlıcan
- 2 yemek kaşığı pirinç sirkesi
- zeytin yağı

- 1 yemek kaşığı soya sos
- 1 tatlı kaşığı kuru fesleğen
- taze çekilmiş karabiber
- zeytin yağı
hazırlanması
- etleri soya sos - kuru fesleğen - karabiber ve zeytin yağı ile iyice karıştırdım
2-3 saat beklettim
- soğanı halkalar dikine olacak şekilde ince doğradım
- büyük ve kızgın bir tavada çok az zeytinyağı ile soğanlar hafif kahverengi oluncaya kadar kavurdum bir kenara koydum
- sarmısağı ince doğradım
- maydanozları ince doğradım
- wok tavaya biraz zeytinyağı koydum iyice kızdırdım
- etleri bu tavada hızlıca kavurdum(etler suyunu salmayacak)
- etlere sarmısağı ekledim sotelemeye devam ettim(sürekli karıştırın)
- 1 dakika sonra önceden sotelenmiş soğanları ilave ettim
- 1 kaşık közlenmiş patlıcanı ve pirinç sirkesini ekledim karıştırdım
- ateşi kapattım ince doğranmış maydanozları ilave ettim karıştırdım
- yanında pirinç pilavı ile servis ettim

5 yorum:

Disalce dedi ki...

etlerin sulanmaması çok önemli...

et yaparken sulandığını gördüğüm anda eyvah diyorum..yine sert olacak:)

ellerine sağlık..nefis bir görüntü olmuş...

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Çok güzel görünüyor, pilav da şahane ellerine sağlık:)

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık nefis gözüküyorr...

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Et pişirmek her babayiğidin harcı değildir.Püf noktalarına mutlaka dikkat etmek gerekir.Görüntü harika. Ellerinize sağlık.

Sevgiler*

nurdan dedi ki...

Berrincim et çok fazla sevmememe rağmen harika görünüyor... eline sağlık.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...