20 Mayıs 2009 Çarşamba

kirazlı kek.....

kiraz çok severim
şimdi kiraz mevsimi
servisi
kek ılıkken
kaymaklı dondurma ile yapıyorum
25 cm yuvarlak bir kalıpta pişirdim
KANTİN
malzemeler
- 45 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
- 35 gr esmer şeker
- 10 gr nar ekşisi(bir yemek kaşığı)
- 450 gr kiraz (yıkanmış - çekirdekleri temizlenmiş )
hamur için malzeme
- 95 gr tereyağı
- 145 gr şeker( 1 su bardağı)
- 115 gr un( 1 su bardağı)
- 20 gr mısır unu( 1.5 yemek kaşığı tepeleme)
- 1 çay kaşığı tepeleme kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 1 gr tuz(yumurta beyazları için)
- 2 adet yumurta
- 100 ml süt
- 1 tutam tuz
hazırlanması
- fırını 160 dereceye ayarladım
- 45 gr tereyağı - esmer şeker - nar ekşisini küçük bir tencereye koydum
- yağ ve şeker eriyene kadar karıştırdım
- kirazları ilave ettim karıştırdım kaynamaya başlayınca ocaktan aldım bir kenara koydum
- tüm toz malzemeyi bir arada eledim
- 95 gr tereyağını mikserle iyice çırptım
- 115 gr şekeri ilave ettim 3 - 4 dakika daha çırptım
- yumurta sarılarını ilave ettin çırpmaya devam ettim
- toz karışımı sütle şaşırtmalı olarak 2 seferde ekledim
(toz-süt-toz-süt)karıştırdım(malzeme karışsın yeter fazla karıştırmayın)
-ayrı bir kapta yumurta beyazlarını 1 gr tuzla kar gibi oluncaya kadar çırptım
- kar gibi olmuş yumurta beyazlarını çok az karıştırarak hamura yedirdim(kalınca bir hamur olacak)
- yuvarlak bir kek kalıbına kirazlı karışımı yerleştirdim
- hamuru kirazların üstüne döktüm(düzgün bir şekilde yayılsın)
- 45 dakika altın rengi olup kürdan temiz çıkana kadar pişirdim
- piştikten sonra fırını kapattım ve kapağını açtım kalıba dokunmadan 5 dakika bekledim
- sonra kenarları spatula yardımı ile kurtardım servis tabağına ters çevirdim 5 dakika daha öyle beklettim
- sonra kalıbı çıkarttım
- 45 dakika soğumaya bıraktım dondurma ile servis ettim


7 yorum:

zerrin-misss dedi ki...

canım berrin, kiraz, çilek ,erik gibi meyveler için biterim.. :)

kirazı kekte birkez yemiştim bayılmıştım ama hiç kendim denemedim.

Tarifteki nar ekşisi dikkatimi çekti.Ben biraz daha okuyup tadını ahayal edeyim :)
ellerine sağlık

sıcacık sevgiler.

berrin dedi ki...

zerrin
sağ tarafa benim ilahi tatlarım diye bir liste yapacağım:)
bu kek o listede
fotoğraf yanıltıcı
gece yemek fotoğrafı çekemiyorum
sevgiler gönderiyorum

Unknown dedi ki...

Berrincim nerelerdeydin
kek nefis görünüyor ayrıca sunumun ılıkken dondurma ile falan demişsin ya işte orada koptum ben

berrin dedi ki...

kısa bir tatil kendimce
zehir bu zehir
bir dilim yedim
bir dilim daha yedim
hemde diyetin ortasında

Pembe Tatlar dedi ki...

Bende kirazı çok severim ellerine sağlık canım nefis gözüküyor...

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Mmm görüntü göze hitap ediyor zaten ilk etapta, yemeye kıyamam ben bunu ya.

müjde dedi ki...

Harika olmuş Berrinciğim.Ellerine sağlık.Dha önce hiç kirazı kekte kullanmadım.Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...