21 Şubat 2010 Pazar

zeytinyağlı kereviz - kuru bamyalı -

erkek kardeşim
bakla bulamadın mı ?
bamya - kereviz - bakla üçlüsü süper olurdu dedi - biraz kinayeli
sonrada bayağı yedi
şeker ve limonu kendi damak tadıma göre ayardım
mayhoş yemek seviyorum....
tarif kantin den
malzemeler
- 3 adet büyük boy kereviz (varsa yaprakları)
- 1 adet kurusoğan (büyük)
- 20 adet arpacık soğan
- 50 gr kuru bamya
- 2 adet limon
- 3 tane karanfil
- zeytinyağı
- 1 yemek kaşığı toz şeker
- tuz - karabiber
hazırlanması
- küçük bir tencerede suyu kaynattım içine yarım limon suyu ekledim ocağın altını kapattım
bamyaları kaynamış limonlu suya bastım kapağı kapalı olarak yarım saat beklettim
- bir kaseye su doldurdum içine yarım limonun suyunu ve bir tatlı kaşığı un ekledim
- kerevizlerin kabuklarını soydum küp şeker büyüklüğünde doğradım - suyun içine attım
- soğanı çok küçük küp küp doğradım
- arpacık soğanları ayıkladım
- bir adet limonun kabuğunu beyaz kısımlarınıda alarak soydum(kabukları atmayın ) küçük doğradım(limonun çekirdeklerinin tamamını temizledim)
- yarım limonun kabuğunu beyazlarıyla birlikte fındık büyüklüğünde doğradım
- kereviz yapraklarını çok ince doğradım
- orta büyüklükte bir tencerede soğanları ve arpacık soğanları birlikte yumuşayana kadar soteledim
- doğranmış limon ve limon kabuklarını ekledim karıştırdım
- karanfilleri ilave ettim
- kerevizlerin suyunu süzdüm ekledim karıştırdım - yarısına kadar su ilave ettim
- su kaynayınca süzdüğüm bamyayı ekledim
- kereviz yapraklarını ekledim
- şeker - tuz - karabiber ekledim
- orta ateşte 30 dakika kerevizler yumuşayıncaya kadar pişirdim
- tencerenin altını kapattım kendi halinde soğumaya bıraktım
soğuk servis ettim

7 yorum:

Zamandan Sızan dedi ki...

Çok çılgın lezzetler var hep hep hep..

gulsev dedi ki...

Değişik bir yemek tarzı çıkmış ortaya :)
Bende pek çok severim farklı şeyler üretmeyi, eline sağlık..
Bu arada çimleme işi nasıl sonuçlandı merAKLANDIM...

nesrin dedi ki...

Yemekleriniz eminim görünüsleri kadar lezzetlidir.Saglikli oldugu kesin.Basit hic degil.Elinize saglik.Berlin`den sevgiler...

LEZZETİKRAM dedi ki...

hııım,enteresan?denemek lazım güzel gözüküyor canım ,elline sağlık
sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok değişik geldi.Kerevizide bamyayıda çok severim elinize sağlık.Sevgiler.Mine

berrin dedi ki...

sevgili deafmute
çimleme konusunu
tam olarak başaramadım - henüz :))
bugünlerde ekmek mayası yapıyorum
becerebilirsem bloga koyacağım
aynı zamanda peynirde yapmaya çalışıyorum
hatta yapıyorum
evde peynir yapmak hiç ekonomik değil
11 kg süt = 1 kg peynir ama çok lezzetli
sevgiler

Esma Ercengiz dedi ki...

Çok değişik bir lezzet. Ellerinize sağlık. Sevgiler. Esma

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...