25 Şubat 2010 Perşembe

cevizli ekmek.....


bu benim favori ekmek tarifim......
damiana diye bir ilk kez aldığım bir markanın
öğütülmüş keten tohumunu kullandım
normalde keten tohumunu öğütülmemiş olanından kullanıyorum "daha çok seviyorum"
cevizleri elimle parçalayarak yani büyük parçalar halinde koydum
ve
suyu azar azar ilave ediyorum
hamurun
kulak memesi kıvamından az daha yumuşak olması gerekiyor
hamuru mayalanması için kalorifer peteğinin yanında beklettim
malzemeler
- 420 gr tam buğday unu
- 70 gr buğday kepeği (doğa marka kullandım)
- 2 avuç dolusu ceviz
- 2 yemek kaşığı tepeleme keten tohumu
- 2 yemek kaşığı üzüm pekmezi
- 1 yemek kaşığı üzüm çekirdeği yağı
- 1/2 tatlı kaşığı tuz
- 2 yemek kaşığı süt
- 1 su bardağı su
- 1 paket ınstant maya
hazırlanması
- fırın kabını yağladım - unladım( 20 cm çapında ve derin bir fırın kabı kullandım)
- büyük bir kaseye un - kepek - tuz - keten tohumu ve mayayı koydum karıştırdım
- kasedeki unun ortasını havuz gibi açtım pekmez - yağ ve suyu azar azar ilave ederek hamuru yoğurdum
- en son cevizleri ekledim - tekrar yoğurdum
- kasenin üstünü kapakla/streç filmle kapattım
- 1 saat mayalanmaya bıraktım
- hamuru tekrar yoğurdum
- 15 dakika daha mayalanmaya bıraktım
- hamuru fırın kabına koydum
- sütü hamurun üstüne sürdüm
- 50 derece önceden ısıtılmış fırında 5 dakika daha beklettim
- sonra fırının sıcaklığını 180 dereceye yükselttim
- 60 dakika pişirdim

2 yorum:

nesrin dedi ki...

Sadece bu ekmegi yeyip doymak mümkün.Elinize saglik.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canim seninde kandilin mübarek tümdualarin kabul olsun .Cevizli ekmek nefis görünüyor ellerinize saglik.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...