7 Şubat 2010 Pazar

kırmızı biber çorbası....


çorbanın tarifini inci den aldım......

malzemeler
- 6 adet kırmızı biber (közlenmiş - kabukları soyulmuş)
- 4 diş sarımsak
- 1 yemek kaşığı biber salçası
- 2 yemek kaşığı un
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- 1 su bardağı krema
- tuz - karabiber
- 8 su bardağı su
- 1 avuç bebek karides
- maydanoz
- kırmızı toz biber
hazırlanması
- biberleri közledim - kabuklarını soydum - ince dilimledim
- orta boy bir tencerede tereyağını erittim
- sarımsakları ve biberleri ilave ettim biraz kavurdum
- biber salçasını ilave ettim(1 tatlı kaşığı acı - 1 tatlı kaşığı tatlı kullandım)kavurmaya devam ettim
- 2 yemek kaşığı un ilave ettim kavurmaya devam ettim
- 8 su bardağı su ilave ettim 15 dakika pişirdim
- blender den geçirdim
- tuz - karabiber ilave ettim
- kremayı ilave ettim biraz kaynattım
- karidesleri bir tavada az tereyağında soteledim
- üzerine ince doğranmış maydonoz serpiştirdim ocaktan aldım
- toz kırmızı biber serptim
- servis yaparken kaselere önce çorbayı koydum
- sonra karidesleri üzerine paylaştırdım

5 yorum:

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Ev Cini birkac sene once iki renkli bir biber corbasi tarifi vermisti. Tabagin yarisi sari, yarisi kirmizi oluyordu. Ben denemistim..
Kirmizi biberi cok severim, senin tarifin de kalorili ama muhtesem bir tad oldugunu anlamak zor degil..ben olsam karidesle degil, cevisle servis yapardim...
Eline saglik

zarpandit dedi ki...

harika bir tarif bu! :) değişi,k çorba tarifi arıyordum kalorilileride ayarladım mı diet corbası bile olur :) olmadı az içerim..kırmızı bibere bayılırım heleki közlenip sirkelenmişsse :)

berrin dedi ki...

mehtap cım
cevizle deneyeceğim
belki light süt kullanılabilir
gökçe cim
kırmızı biberin en çok közlenmiş halini seviyorum
uysun uymasın közleyip kullanıyorum
kendim yaptım diye söylemiyorum
ama bu haliyle tadı süper

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Elinize sağlık biber harika bir renk ve tat veriyor.İzmirden sevgiler.Mine

aslı'nın mutfağı dedi ki...

NEfis bir tadı olduğuna eminim.. Ellerine sağlık Berrin..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...