3 Şubat 2010 Çarşamba

sütlü kabak çorba....


bugün
kar hiç durmadı
hala yağıyor....
kar ve çorba ikilisini seviyorum
lezzetli bir çorba
tarif kantin den
malzemeler- 650 gr kabak(2 adet büyük boy)
- 1 yemek kaşığı tepeleme un
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- 300 ml süt
- 150 ml tavuk suyu / su
- 1/2 demet dereotu
- 1/2 çay kaşığı kimyon
- tuz - karabiber
hazırlanması
- kabakları rendeledim avcumda sıkarak fazla suyu çıkardım
- tereyağını erittim
- kabakları ilave ettim - karıştırarak soteledim (renkleri dönmesin)
- kabaklar kavrulunca unu serpiştirdim karıştırarak kavurmaya devam ettim
(yaklaşık 4-5 dakika kavurdum)
- yavaş yavaş karıştırarak sütü ilave ettim(beşamel sos yapar gibi)
- tavuk suyunu - kimyon - taze çekilmiş karabiber - tuzu ilave ettim
- kaynayıncaya kadar karıştırmaya devam ettim
- ince doğranmış dereotunu ilave ettim -karıştırdım
- sıcak servis ettim

3 yorum:

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bende bende...
Nefis bir ikili değil mi
ellerine sağlık canım
sevgiler

zarpandit dedi ki...

görüntü için içeceğim ama damak tadıma uyarmı die kara kara düşündüğüm bir çorba :)) çünküntüm hiç sütlü çorba içmedim :)

crispy dedi ki...

bugün yaptım çok lezzetli oldu yerken üzerine muskat rendeledim bence yakıştı.

Betül

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...