26 Şubat 2010 Cuma

kıymalı börek.....

söke nin
üzerinde sade kek karışımı yazan kek un kullandım
28x28 kare fırın kabında pişirdim
malzemeler
- 4 adet orta boy patates
- 150 gr tereyağı/margarin(eritilmiş)
- 1 paket hazır sade kek unu
- 1 çay bardağı zeytinyağı
- 1 çay kaşığı tuz
iç harç malzemesi
- 350 gr kıyma
- 1 adet orta büyüklükte soğan(rendelenmiş)
- 1 tatlı kaşığı domates salçası
- 1 adet domates(kabuğu soyulup - küp küp doğranmış)
- 2 adet kırmızı biber(közlenmiş ince doğranmış)
- 1 yemek kaşığı kuş üzümü
- 1/2 demet ince doğranmış maydanoz
- 1 çay kaşığı pul biber
- 1 çay kaşığı kekik
- tuz - karabiber
üstü için malzeme
- 1 adet yumurtanın sarısı
- susam
hazırlanması
- kare fırın kabını yağladım bir kenara koydum
- patatesleri haşladım - kabuklarını soydum - rendeledim
- büyük bir kasede rendelenmiş patatesler - kek un - tereyağı - zeytinyağı ve tuzu yoğurdum
- çok az zeytinyağında rendelenmiş soğanı kavurdum
- kıymayı ekledim karıştırarak suyunu çekene kadar pişirdim
- domates ve salçayı ekledim 2 dakika daha pişirdim
- doğranmış kırmızı biberleri ve kuş üzümlerini ekledim iki dakika daha pişirdim ocaktan aldım
- tuz - karabiber - pul biber - kekik - maydanozu ilave ettim karıştırdım
- hamuru ikiye böldüm yarısını fırın kabına yaydım
- kıymalı harcı hamurun üzerine döktüm
- hamurun diğer yarısını harcın üzerine yaydım
- çırpılmış yumurta sarısını fırça ile üzerine sürdüm
- susamları serptim
- önceden 180 derece ısıtılmış fırında 40 dakika pişirdim
- ılık servis ettim

8 yorum:

nesrin dedi ki...

Elinize saglik.Nefis görünüyor.Sevgiler...

Gönülünce dedi ki...

Kek unu ile değişik güzel bir tat olmuş...Ellerinize sağlık...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım
Eline koluna sağlık

sevgiler

LEZZETİKRAM dedi ki...

nefis gözüküyorlar ,eline sağlık
sevgiler

Brajeshwari dedi ki...

çok açııımmmm !!!

ANNEMİNELİ dedi ki...

Değişik bir tat,çok hoş olmuş,ellerinize sağlık.Sevgi ve saygılarrr.....

Unknown dedi ki...

eminim muhteşem bir lezzet çıkmıştır ortaya zira resimler öyle diyor ellerinize sağlık

zarpandit dedi ki...

sebze karıştırılmış kıyma ile yapılan herşey hem et kokmuyor hem çokkkkk lezzetli oluyor :))

ps: fotograflarınla dövdün yine beni :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...