10 Şubat 2010 Çarşamba

armutlu alt/üst kek....

bu kekin
zaman zaman
mürdüm erikli - kirazlı - şeftalili olanınıda yapıyorum
malzemeler
- 50 gr tereyağı
- 2 yemek kaşığı esmer şeker
- 1 yemek kaşığı nar ekşisi
- 1 parça çubuk tarçın
- 2 adet karanfil
- 1 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi
- 2 yemek kaşığı limon suyu
- 1 yemek kaşığı kuş üzümü
- 6 adet armut(santa maria)

- 100 gr tereyağı/margarin
- 120 gr toz şeker
- 120 gr un
- 2 adet yumurta ( sarıları ve beyazları ayrılmış)
- 20 gr mısır unu
- 100 ml süt
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 1 tutam tuz
hazırlanması
- kek kalıbını yağladım bir kenara koydum(24 cm çapında - klipsli)
- armutların kabuklarını soydum küp küp doğradım
- bir tencereye 50 gr tereyağı - esmer şeker - nar ekşisi - tarçın çubuğu - 2 adet karanfil - limon suyu ve limon kabuğu rendesini koydum şeker eriyinceye kadar karıştırdım
- armutları tencereye ilave ettim 2 dakika pişirdim ocağı kapattım
- çubuk tarçını ve karanfil tanelerini tencereden çıkardım - kuş üzümlerini ilave ettim karıştırdım
- kek için toz malzemeyi bir arada eledim
- 100 gr tereyağını mikserle iyice çırptım
- şekeri ilave ettim 4-5 dakika daha çırptım
- yumurta sarılarını ilave ettim çırptım
- toz karışımla sütü iki seferde karışıma ilave ettim(toz mal.- süt- toz mal. süt)
- yumurta beyazlarını bir fiske tuzla kar gibi oluncaya kadar çırptım
- çırpılmış yumurta beyazlarını çok az karıştırarak(spatula ile) hamura yedirdim
- yağlanmış kek kalıbının altına ilk önce armutlu karışımı yaydım
- armutların üstüne hamuru düzgün bir şekilde döktüm
- önceden 160 derece ısıtılmış fırında 45 dakika pişirdim
- piştikten sonra kalıbın içerisinde 5 dakika dinlendirdim
- sonra kekin kenarlarını spatula ile kurtardım ve servis tabağına ters çevirdim
- kalıbı çıkarmadan 5 dakika daha beklettim sonra kalıbı çıkarttım
- ılık servis ettim

2 yorum:

eldivenlerim dedi ki...

çok ama çoook lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

Mutfak Havlusu dedi ki...

armutlar nefis durmuş,ne lezzet vermiştir kimbilir.ellerinize sağlık.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...