7 Ocak 2010 Perşembe

tavuklu çorba.....


favori çorbalarımdan
ıspanağın küçük yapraklarını kesmeden bütün olarak kullandım
taze kekik varsa servis ederken üstüne serpiştirebilirsiniz
malzemeler
- 1 parça tavuk göğüs (250 gr)
- 1 adet küçük soğan (küp küp doğranmış)
- 1 diş sarımsak( ezilmiş)
- 1 tatlı kaşığı curry
- 1 adet büyük boy havuç( küp küp doğranmış)
- 1 çay bardağı kırmızı mercimek
- 2 avuç dolusu ıspanak ( körpe yapraklardan)
- 4 su bardağı sıcak su
- 1 yemek kaşığı zeytinyağı
- tuz - karabiber
- limon suyu
hazırlanması
- orta boy bir tencereye zeytinyağı - soğan - sarımsak - curry ve havuçları koydum
- 5 dakika kadar kavurdum
- tuz - karabiber ve göğüs tavuk etini bütün olarak tencereye ilave ettim 2 dakika çevirdim
- sıcak suyu ilave ettim
- yarım saat pişirdim(tavuk pişinceye kadar)
- tavuk pişince tencereden çıkardım
- tencereye bir çay bardağı( küçük bardak) kırmızı mercimeği ilave ettim
- tavuğu küçük parçalara böldüm
- mercimeğin pişmesine yakın parçalanmış tavukları tekrar tencereye ilave ettim
- ıspanak yapraklarını da tencereye ilave ettim 10 dakika daha pişirdim
- ocağın altını kapattım
- üstüne az limon suyu gezdirerek servis ettim

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Tam kis aylarinda corbasiz olmasa olmaz nefis görünüyor ellerinize saglik afiyetler olsun.

gulsev dedi ki...

Tavuk çorbalarını hepimiz seviyoruz evde.Bu farklı bir yaklaşım olmuş.Deneyeceğm.
Elinize sağlık.
sevgiler

Gaye dedi ki...

Soğuklar da iyi gider bu çorba.. Çok leziz gözüküyor, elinize sağlık..

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Güney Amerikalıların çorbalarına benzemiş:)Ellerine sağlık.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çorbasız sofram olmaz.Mutlaka deneyeceğim.Ellerinize sağlık.Sevgiler.Mine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...