4 Ocak 2010 Pazartesi

incirli - hurmalı kurabiye....

tarifi aldığım kitap
filiz abla nın hediyesi....
eski
bayağı eski
sayfaları sararmış - hoşuma gitti
alman büyükelçiliğinde yapılan bir kermes için hazırlanmış
yazarının ismi yok
alman noel kermesi için hazırlanmış olduğu yazıyor
kermes için kitap hazırlamak - şık bir davranış
bademi rondoda çektim
limonu rendenin ince tarafında rendeledim
tadı
içinde badem - hurma ve incir olan beze gibi...
malzeme
- 3 adet yumurtanın akı
- 100 gr pudra şekeri
- 120 gr doğranmış incir ve hurma
- 150 gr ince çekilmiş kabuksuz badem
- 1 adet limonun rendelenmiş kabuğu
hazırlanması
- yumurta akları ve elenmiş pudra şekerini birlikte katı hale gelene kadar çırptım
- önce ince doğranmış hurma ve incirleri karışıma ilave ettim - karıştırdım
- bademleri ve rendelenmiş limon kabuklarını yumurtalı karışıma ilave ettim karıştırdım
- fırın tepsisini pişirme kağıdı ile kapladım - biraz un serptim
- iki tatlı kaşığı yardımı ile pişirme kağıdının üstüne ceviz büyüklüğünde küçük toplar döktüm
- 90 dakika kurumaya bıraktım
- önceden 160 derece ısıtılmış fırında 15 dakika renkleri kararmayacak şekilde pişirdim

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...