21 Kasım 2013 Perşembe

pancar turşusu......


en büyüklerinden bir tane pancar kullandım (500 gr dan biraz fazla)
yenibahar tohumu aktarlarda var
malzemeler
- 500 gr kırmızı pancar
- 1 adet orta büyüklükte soğan
turşu suyu için malzemeler
- 250 ml su
- 50 ml bitkisel yağ (sızma zeytinyağı kullandım)
- 100 ml elma sirkesi
- 1 çay kaşığı tuz (varsa kaya tuzu)
- 1 çorba kaşığı tepeleme bal
- 1 adet defne yaprağı
- 3 adet yenibahar tohumu
- 6 adet karabiber tohumu
hazırlanması
- pancarı yıkadım - alüminyum folyo ile sardım fırında yumuşayana kadar pişirdim : fırında kek pişerken folyo ile kapladığım pancarı fırının alt kısmına koydum 180 derecede 50 dakika pişti keki fırından çıkardıktan sonra fırını 100 dereceye getirdim 40 dakika daha pişirdim
- bir tencerede
  su
  zeytinyağı
  elma sirkesi
  tuz
  defne yaprağı
  yenibahar tohumu
  karabiber tohumunu birlikte 3 - 4 dakika kaynattım - ocağın altını kapattım balı ilave ettim karıştırdım - soğuması için bir kenara koydum
- pancarın kabuklarını soydum - rendeledim (siz istediğiniz gibi doğrayabilirsiniz)
- soğanı yarım halka şeklinde doğradım
- rendelenmiş pancar ve doğranmış soğanı kavanoza doldurdum - çok az karıştırdım
- kavanoza soğumuş turşu suyunu da ekledim
- buzdolabında bir gün beklettikten sonra servis ettim

9 yorum:

Monachus dedi ki...

TARİFE BAKTIM, YOLA ÇIKTIM,ADETA BİR SEYAHATE ÇIKTIM... VE EVE DÖNDÜM...
BU TARİF ,
EVE GÖTÜRÜLMEMELİ,
GEZDİĞİMİZ YOLLARIN VE KALINAN OTELLERİN SAHİBİ OLMAK İSTİYORUZ,

SEN YAP, BEN YİYEYİM CİNSİNDEN BİR MACERA BU TARİF.... BAL NOKTASINDA ZATEN EVET EVET EVET ...DİYORDUM...VAŞŞŞŞ...


Nurşen Aksoy dedi ki...

Biraz uzun ama ,nefis bir lezzet olmuştur eminim..ellerinize sağlık..En keyifle yediğim turşudur..

berrin dedi ki...

monachus - hocam
pek anlamadım
ama
yorumunuz
şiir gibi olmuş
sevgiler

Talasana dedi ki...

Tam da canım turşu çekiyor oh ne güzel kış geldi diye kendi kendime konuşurken... :) Yarın ilk durağım organik pazar sonra da deneme 1 2 3 :)

Talasana dedi ki...

Tam da canım turşu çekiyor oh ne güzel kış geldi diye kendi kendime konuşurken... :) Yarın ilk durağım organik pazar sonra da deneme 1 2 3 :)

Talasana dedi ki...

Tam da canım turşu çekiyor oh ne güzel kış geldi diye kendi kendime konuşurken... :) Yarın ilk durağım organik pazar sonra da deneme 1 2 3 :)

berrin dedi ki...

çiğdem
afiyet olsun:)

Blogger Bolat dedi ki...

Arkadaş insanın bu kadar canı çektirilir mi :)) fotoğraflar çok güzel olmuş, tebrikler.

tam dedi ki...

valla canım çekti bunuda hocam ama malesef bana yasak :) çok acılı ve çok tatlı olmasın lütfen paylaşımlarınızı bekliyorum ilahi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...