9 Kasım 2013 Cumartesi

patatesli poğaça.....


tarif
arkadaşım zeynep in annenesinin
yıllanmış tarifleri seviyorum:))
hamur kulak memesi kıvamında olacak

malzemeler
- 1 paket margarin - oda sıcaklığında(tereyağı kullandım)
- 1 su bardağı yoğurt
- 1 kahve fincanı sıvı yağ (zeytinyağı kullandım)
- 1 paket kabartma tozu
- biraz tuz
- aldığı kadar un
iç malzemesi
- 1 kg patates
- 2 adet orta büyüklükte soğan
- 300 gr kıyma
- 65 gr tereyağı
üstü için
- 1 adet yumurta sarısı
- 1 tatlı kaşığı soğan tohumu
hazırlanması
- hamur malzemelerini aldığı kadar un ile karıştırarak - yumuşak bir hamur yoğurdum
- hamurun üzerini ıslak bir bezle örttüm - buzdolabında beklettim
  içi hazırladım:
- soğanları yemeklik doğradım - bir tavada 2 çorba kaşığı sıvı yağda kıymayla birlikte kavurdum
- tuz - karabiber ilave ettim
- haşlanmış patatesleri - püre yapar gibi ezdim - tereyağı ekledim
- patates püresini kıymaya ekledim - karıştırdım
- hamuru buzdolabından çıkardım
- hamuru ceviz büyüklüğünde parçalara bölüp elimle yassılaştırdım - ortasına iç malzemesinden koydum - kapattım - yuvarladım
- pişirme kağıdı ile kapladığım fırın tepsisine dizdim - üstlerine yumurta sarısı sürdüm - soğan tohumu serptim
- 180 derece önceden ısıtılmış fırında üstleri kızarana kadar(yaklaşık 30 dakika)

1 yorum:

Peygamberim İzinden dedi ki...

Ellerinize sağlık çok severim ev yapımı poğaçaları :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...