1 Eylül 2013 Pazar

limonlu dondurma.......


bu yaz
en çok ne yedin diye sorarsanız
cevabım
limonlu dondurma olur

malzemeler
- 1 litre süt
- 250 gr toz şeker
- 200 gr taze sıkılmış limon suyu
- 10 gr salep
- rendelenmiş limon kabuğu (opsiyonel)
hazırlanması
- orta boy tencerede sütün tamamını ve şekerin yarısını karıştırdım ocakta yavaş yavaş kaynattım
- bir kasede şekerin kalan yarısını ve salebi karıştırdım kaynayan karışıma ilave ettim
- iyice kaynayan karışımı ocaktan aldım soğumaya bıraktım(iyice soğumalı)
- soğuyan karışıma limon suyunu ekledim
- karışımı dondurma makinesine koydum (50 dakika)
- buzlukta bir kaç saat beklettikten sonra servis ettim(isterseniz üstünü limon kabuk rendesi ile süsleyebilirsiniz)
eğer dondurma makinesi kullanmıyorsanız
- dondurma karışımını derin bir cam ya da porselen  kap içerisinde dondurucuya koyun
ve
- her 15 dakikada bir tahta kaşık ile 3 - 4 dakika karıştırın
- bu işleme dondurma kıvama gelene kadar devam edin

3 yorum:

crispy dedi ki...

birlikte yediğimizin tadı damağımda

Naile dedi ki...

Berrin, oğlum tam bir limonlu dondurma canavarı! Ama dondurma makinam yok. Elle karıştırma işe yarıyor mu gerçekten? sahlep alıp deneyebilirim kıvamı tutuyorsa?

berrin dedi ki...

naile
tarif defterime
nerden kaydettiğimi hatırlamıyorum
tarifin aslında elle karıştırılıyor:)
üşendiğim için makineye koydum
oğlun eğer limonlu dondurma seviyorsa
beğenir diye düşünüyorum
mado nun limonlu dondurması gibi oldu
sevgiler gönderiyorum

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...