6 Eylül 2013 Cuma

balkabaklı - çikolata parçacıklı muffin......


tam buğday unu kullandım
dondurucuda balkabağı püresi vardı - değerlendirmek istedim
bu ölçü
12 adet muffin için
baharatlı ve  lezzetli 
malzemeler
- 1.5 su bardağı un
- 1 paket baking powder
- 1 paket karbonat
- 2 çay kaşığı tarçın
- 1/2 tatlı kaşığı toz zencefil
- 1/2 tatlı kaşığı toz karanfil
- 1/2 tatlı kaşığı muskat rendesi
- 1/2 su bardağı tereyağı (oda sıcaklığında)
- 3/4 su bardağı toz şeker
- 2 adet yumurta
- 1 paket vanilya
- 1 su bardağı balkabağı püresi
- 2 çorba kaşığı çikolata parçacığı
hazırlanması
- balkabağını tencerede susuz pişirdim - blenderden geçirdim - bir kenara koydum
- fırını 180 dereceye ayarladım ve muffin kalıplarını tereyağı ile yağladım
- bir kasede kuru malzemeyi un - kabarma tozları ve baharatları karıştırdım
- tereyağı ve şekeri mikserle krem gibi olana kadar çırptım
- iki adet yumurtayı teker teker ilave ettim
- vaniye ve kabak püresini ilave ettim 3 dakika çırptım
- kuru malzemeyi ekledim
- çikolata parçacıklarını ekledim
- malzemeyi muffin kalıplarına paylaştırdım ( 12 adet )
- 30 - 35 dakika üstü altın rengi olana kadar pişirdim

1 yorum:

mavi ada dedi ki...

Baharatlari tedarik eder etmez yapacagim harika gorunuyorlar. Sevgiler..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...