19 Eylül 2013 Perşembe

ev yapımı vişne likörü...........


bu yaz
vişne ve kavun likörü yaptım 
eğer meyveli içecek seviyorsanız - benim gibi
nefis 
vişneleri atmadım
ne yapmak için kullanırım henüz bilmiyorum 

malzemeler
- 1.200 gr taze vişne
- 500 gr şeker
- 500 ml votka
- 1 adet çubuk tarçın
- 4 adet karanfil
- 1 adet vanilya çubuğu
hazırlanması
- vişneleri yıkadım - saplarını temizledim - çekirdeklerini çıkarmadan geniş ağızlı bir kavanoza/şişeye koydum
- şeker - çubuk tarçın - karanfil taneleri - vanilya çubuğunu  ekledim - ağzını kapattım
- 3 hafta güneşte beklettim (açık havada bekletilmeli )
- hergün bir kez karıştırdım (şeker bu dönemde yavaş yavaş çözülüyor)
- 3 hafta sonra
- votkayı ekledim kavanozu güneş görmeyen loş bir odaya koydum 3 hafta daha beklettim
  sonra
- ince delikli süzgeçten geçirdim - likör şişesine doldurdum

2 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok güzel görünüyor.Bende yaptım,ama daha bekleme sürecinde..Afiyetle tüketin.

berrin dedi ki...

nursen
teşekkür ederim güzel yorumlarınız için
sizde afiyetle tüketin:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...