23 Eylül 2013 Pazartesi

otlu - yeşil mercimekli bulgur pilavı......

malzemeler
- 1/2 su bardağı yeşil mercimek
- 1 su bardağı pilavlık bulgur
- 2 su bardağı sıcak su ( hazırda varsa tavuksuyu)
- 1 çorba kaşığı tereyağı
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 adet orta büyüklükte kırmızı soğan (yemeklik doğranmış)
- 1 adet kırmızı biber (ince doğranmış)
- 3 çorba kaşığı maydanoz (doğranmış)
- 2 çorba kaşığı taze fesleğen (doğranmış)
- 3 adet yeşil soğan (doğranmış)
- 1 tatlı kaşığı limon kabuk rendesi
- 1 çorba kaşığı limon suyu
- tuz - karabiber
hazırlanması
- küçük bir tencereye yeşil mercimek ve 2 su bardağı suyu koydum ocağın altı açık beş dakika kaynattım
sonra ocağın altını kıstım otuz dakika daha pişirdim - süzdüm
- pilav tenceresinde tereyağı ve zeytinyağını ısıttım
- doğranmış soğan ve biberleri ilave ettim beş dakika kavurdum
- bulguru ilave ettim  iki dakika çevirdim
- tencereye haşlanmış mercimekleri - 2 su bardağı sıcak suyu ve tuz ilave ettim kaynamaya başladıktan sonra ocağın altını kıstım 25 - 30 dakika pişirdim
- doğranmış maydanoz - fesleğen - taze soğan - limon kabuk rendesi - taze çekilmiş karabiber ve limon suyunu ilave ettim karıştırdım - sıcak servis ettim

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Tek kelimeyle nefis,bayiliyorum bu ikiliye.Birde gaz yapmasalar.Her yolu denedim nafile.
Sizin bir tüyonuz var mi?

Renkler sahane ,saglikli tek basina doyurucu,vitaminli,proteinli daha ne istenir.limon suyunu hic denememistim.bir dahaki sefere deneyecegim elinize saglik.sule

berrin dedi ki...

şule yorumun için teşekkürler
bulgur yerine quinoa yı denediniz mi?

Adsız dedi ki...

Evet. denedim,haslanmis sekilde dondurucudada var ama evde sadece ben yiyorum bu tarz yeniliklere acik degil esim ve oglum.kisir seklindede sevdim ama bulgurun yerini tutmuyor.
Ayni sekilde kara bugdayda öyle.ikisininde kendilerine has kokusu var.Alismak icin Uzun bir süreye ihtiyac var.
Su sira ictigim iki yeni icecek var.Bulabilirseniz muhakkak deneyin derim,ikiside super saglikli.
Kombucha ve Hindistancevizi suyu.Harika tatlari var,biraz pahalilar ama denemeye deger.sevgilerle Sule

pınar dedi ki...

http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık.mercımeklıpılavı cok severım bırde böyle deneyecegım.sayfama eklıyorum tarıflerının takıpcısıyım.sevgılerımı bırakıyorum...

berrin dedi ki...

şule
hindistan ceviz suyu bulabiliyorum
kombucha nerede satılıyor:))
merak ettim

berrin dedi ki...

pınar
ziyaretin için teşekkür ediyorum
sayfama ekliyorum
sevgiler - selamlar

Adsız dedi ki...

Bildirmedim kusura bakmayin ben Hamburgta yasiyorum.Büyük sehirlerde bulunabilir diye düsünmüstüm,simdi malum yok yok Türkiyede.You Tube da bu icecege özel bir mantarla yapilsini izlemistim.(mantarin adi Kombucha)
Cay (Yesil,siyah,vs)demlendikten sonra Seker ve mantarla sanirim bir 1hafta süreyle mayalandiriliyordu.Aktarlardan,Vegan ürünler Satan yerlerden belki bulabilirsiniz,sormakta fayda var.
Hamburgta Budnikowski ve DM Drogerie dükkanlarinda bulunuyor.Internet üzerindende siparisle getirtmek mümkün. Tadi sirkemsi önce yadirgiyorsunuz sonra sürekli icmek istiyorsunuz. sevgilerle sule


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...