28 Ekim 2010 Perşembe

havuçlu elmalı kek....

tarçın kokusu kış mevsimine yakışıyor
bu keki en çok ılık yemeyi seviyorum
fındık yağı / zeytinyağını yarı yarıya
ve
granny smith elma kullandım
malzemeler
- 2 su bardağı un
- 3 adet yumurta
- 1 su bardağı sıvı yağ
- 1 su bardağı şeker
- 2 su bardağı rendelenmiş havuç
- 1 su bardağı küp küp doğranmış elma
- 1/2 su bardağı kuru üzüm
- 1/2 su bardağı ceviz
- 2 çay kaşığı tepeleme tarçın
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 1 çay kaşığı karbonat
- 1 tutam tuz
hazırlanması
- kek kalıbını yağladım - unladım(26 cm kelepçeli kalıp kullandım)
- un - kabartma tozu - tuz - tarçın ve karbonatı birlikte eledim
- şeker - sıvıyağ - yumurtalar ve vanilyayı mikserle 4-5 dakika çırptım
- rendelenmiş havuç - küp küp doğranmış elma - kuru sarı üzüm ve ince çekilmiş cevizi kaseye ilave ettim - spatula ile iyice karıştırdım
- elediğim kuru malzemeyide ilave ettim spatula ile iyice karıştırdım
- yağlanmış unlanmış kek kalıbına döktüm
- 180 derece önceden ısıtılmış fırında 45 dakika pişirdim
- servis ederken üstüne pudra şekeri serptim

3 yorum:

crispy dedi ki...

benimde yaptığım elmalı bir kekim vardı,ama onda havuç yoktu .Bu mükemmel oluyor

Betül

Arzu dedi ki...

Yedigim en nefis keklerden biri oldu. Denedim, ikrm ettim ve resmen kapisildi.ellerinize saglik...

berrin dedi ki...

arzu afiyet olsun:)
ellerinize sağlık

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...