24 Ekim 2010 Pazar

pırasa çorbası....



basit ama lezzetli bir tarif
hazırda tavuk suyu olmadığı için normal içme suyu kullandım
ve
bir adet et suyu tableti ilave ettim
bu ölçü 6 kişilik
malzemeler
- 1.4 kg pırasa
- 400 gr patates
- 250 gr haşlanmış nohut
- 1 çorba kaşığı tereyağı
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- 50 ml krema
- 500 ml sıcak su/tavuk suyu
- kimyon
- tuz - karabiber
hazırlanması
- nohutları 12 saat önceden ıslattım - iyice haşladım - kabuklarını soydum
- pırasaları pul pul doğradım - yıkadım - süzdüm
- patatesleri küp küp doğradım
- orta boy bir tencereye tereyağı - zeytinyağı ve pırasaları koydum - kısık ateşte pırasalar yumuşayıncaya kadar pişirdim
- patatesleri tencereye ilave ettim 10 dakika daha sotelemeye devam ettim
- kaynamış suyu ve nohutları ilave ettim - nohutlar yumuşayıp dağılmaya başlayıncaya kadar pişirdim
- çorbayı el blenderi ile pütürsüz hale getirdim
- biraz daha sıcak su ilave ettim - kıvamını ayarladım
- krema - tuz - karabiber ve az kimyonu ilave ettim
- üstüne taze çekilmiş karabiber serperek servis ettim

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok sağlıklı ve nefis bir çorba olmuş,ellerinize sağlık..Hayırlı akşamlar diliyorum..

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı haftalar, ne kadar güzel ve leziz olmuş aynı zamanda çok da iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılarımla.

nesrin dedi ki...

Pirasa ve nohut cok yakisir. Ellerinize saglik. Berlinden sevgiler...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...