30 Ekim 2010 Cumartesi

fırında pazı....

malzemeler
- 1 demet pazı
- 600 gr haşlanmış ıspanak
- 1 adet kıvırcık salata
- 150 gr taze soğan
- 2 adet büyük kuru soğan
- 1 demet dereotu
- 1 demet maydanoz
- 1 demet nane
- 200 gr taze tuzsuz lor
- tuz - karabiber
- pul kırmızı biber
- zeytinyağı
hazırlanması
- pazıların saplarını kestim - yaprakları yıkadım
- soğanları salata soğanı gibi doğradım - zeytinyağda karamalize olana kadar pişirdim- taze soğanları uzun uzun doğradım
- maydanoz - dereotu ve nanelerini yaprakladım
- kıvırcığı yıkayıp ince doğradım- derin bir fırın kabını yağladım
- pazı yapraklarının 1/3 ünü tepsiye yaydım
- sonra sırasıyla: ıspanak - kıvırcık - taze soğan - karamelize soğan - dereotu - maydanoz - dereotu yapraklarının yarısını dizdim
- lorun yarısını serpiştirdim - tuz - karabiber koydum- kalan pazı yapraklarının yarısını (yani toplamın 1/3 ünü) tekrar dizdim
- diğer malzemelerin kalanlarını yine aynı sıra ile ekledim - tuz - karabiber - pul kırmızı biber -az zeytinyağı koydum
- kalan pazı yapraklarını en üste dizdim - avuç içlerimle pazı yapraklarının üstüne biraz bastırdım
- üstünü fırın kağıdı ile kapladım
- önceden 220 derece iyice ısıtılmış fırında 40 dakika üstü kararıp çıtır çıtır olana kadar pişirdim
- sıcak servis ettim

3 yorum:

Fuat Gencal dedi ki...

Süper görünüyor. İştah açıcı ve çok leziz, ellerinize,emeğinize sağlık.

Saygılar.

Cafe Pepela dedi ki...

Pazıyla aramız çok iyi son zamanlarda:)
Fırında da eminim çok leziz olmuştur..
Şifa olsun sizlere!
Kalbi sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhaba dökme demir tencere ve tavaları döküm tava linkinden satın alabilirsiniz.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...