30 Ekim 2010 Cumartesi

fırında pazı....

malzemeler
- 1 demet pazı
- 600 gr haşlanmış ıspanak
- 1 adet kıvırcık salata
- 150 gr taze soğan
- 2 adet büyük kuru soğan
- 1 demet dereotu
- 1 demet maydanoz
- 1 demet nane
- 200 gr taze tuzsuz lor
- tuz - karabiber
- pul kırmızı biber
- zeytinyağı
hazırlanması
- pazıların saplarını kestim - yaprakları yıkadım
- soğanları salata soğanı gibi doğradım - zeytinyağda karamalize olana kadar pişirdim- taze soğanları uzun uzun doğradım
- maydanoz - dereotu ve nanelerini yaprakladım
- kıvırcığı yıkayıp ince doğradım- derin bir fırın kabını yağladım
- pazı yapraklarının 1/3 ünü tepsiye yaydım
- sonra sırasıyla: ıspanak - kıvırcık - taze soğan - karamelize soğan - dereotu - maydanoz - dereotu yapraklarının yarısını dizdim
- lorun yarısını serpiştirdim - tuz - karabiber koydum- kalan pazı yapraklarının yarısını (yani toplamın 1/3 ünü) tekrar dizdim
- diğer malzemelerin kalanlarını yine aynı sıra ile ekledim - tuz - karabiber - pul kırmızı biber -az zeytinyağı koydum
- kalan pazı yapraklarını en üste dizdim - avuç içlerimle pazı yapraklarının üstüne biraz bastırdım
- üstünü fırın kağıdı ile kapladım
- önceden 220 derece iyice ısıtılmış fırında 40 dakika üstü kararıp çıtır çıtır olana kadar pişirdim
- sıcak servis ettim

2 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Süper görünüyor. İştah açıcı ve çok leziz, ellerinize,emeğinize sağlık.

Saygılar.

Cafe Pepela dedi ki...

Pazıyla aramız çok iyi son zamanlarda:)
Fırında da eminim çok leziz olmuştur..
Şifa olsun sizlere!
Kalbi sevgilerimle

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...