2 Haziran 2010 Çarşamba

sebzeli mantar çorbası.....


hasta bir arkadaşım için pişirdim
tam da soğuk günlere uygun bir tarif:)
malzemeler
- 1 adet orta büyüklükte havuç
- 1 adet küçük kabak
- 1 adet küçük kuru soğan
- 1 diş sarımsak(ezilmiş)
- 8 - 9 adet mantar
- 1 adet büyük patates
- 1 çorba kaşığı ince doğranmış kırmızı biber
- 1 su bardağı süt
- 4 su bardağı su
- 1 çorba kaşığı un(tepeleme)
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1/2 çay kaşığı kuru kekik
- tuz - karabiber
hazırlanması
- orta büyüklükte bir tencerede küp küp doğranmış soğan ve ezilmiş sarımsağı 2 dakika soteledim
- havuç - mantar ve kabakları ilave ettim sebzeler yumuşayıncaya kadar sotelemeye devam ettim
- kekik - tuz - karabiber - patates ve 4 bardak su ilave ettim
- unu yarım bardak su ile bulamaç haline getirdim
- tenceredeki su kaynadıktan sonra süt ve bulamacı ilave ettim(karıştırarak)
- orta ateşte 20 dakika pişirdim
- kırmızı biberleri ilave ettim iki dakika daha pişirdim
- üstüne ince doğranmış maydanoz serpiştirdim

1 yorum:

Senem KAPTAN dedi ki...

Berrin bu tarifi hemen deniyorum. Benim yaptığım bir sebze çorbasına benziyor.Eline sağlık..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...