2 Mart 2010 Salı

fırında hamsi....


aslında
balık fotoğrafı çekmek keyifli
ama
hamsi fotojenik bir balık değil
ne yapsam olmadı....
karadenizli olmamla alakalı olsa gerek
hamsi seviyorum
lakin
bir numaram lüfer
malzemeler
- 1/2 kg hamsi(kılçıkları temizlenmiş)
- 2 yemek kaşığı soya sos
- 1 yemek kaşığı ayçiçek yağı
- 1 çay kaşığı kurutulmuş nane
- 1 çay kaşığı pul biber
- 6 adet kokteyl domates
- 1 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi
- tereyağı
hazırlanması
- bir kasede temizlenmiş - yıkanmış hamsileri
soya sos - ayçiçek yağı - kuru nane - limon kabuğu rendesi ve pul biber ile karıştırdım
- marine edilmiş hamsileri buzdolabında yarım saat beklettim
- fırın kabını tereyağı ile yağladım
- hamsileri derili yüzleri dışarı gelecek şekilde iki hamsiyi yapıştırarak fırın kabına dizdim
- dilimlenmiş kokteyl domatesleri
ve
- fındık büyüklüğünde birkaç parça tereyağını hamsilerin üstüne yerleştirdim
- 180 derece ısıtılmış fırında 30 dakika pişirdim

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Balığı çok severim ama benim favorim de tekir ve hamsi ellerinize sağlık

crispy dedi ki...

bende hamsiyi çok severim ,ama bay kalkanıda seviorum.Havalar ısınınca hamsiler kurtlanırmış biliyor musun.

Betül

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...