20 Mart 2010 Cumartesi

elmalı strudel....


kahve ve dondurma ile süper oluyor
tarifi
senem den aldım
malzemeler
- 250 gr un
- 1 tutam tuz
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- 1 adet yumurta
- 5 yemek kaşığı sıcak su
iç malzemesi
- 5 adet orta büyüklükte elma(küp küp doğranmış)
- 1/2 su bardağı sarı üzüm(ılık suda az beklettim)
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 1 çay kaşığı zencefil
- 2 çorba kaşığı şeker
- 1/2 su bardağı ceviz
hazırlanması
- tüm hamur malzemesini iyice yoğurdum
- orta büyüklükte bir tencerede su kaynattım sonra suyu döktüm
- hazırladığım hamuru tencereye koydum - kapağını kapattım hamuru yarım saat tencerede dinlendirdim
- küp küp doğranmış elmalar - şeker - üzüm - tarçın - ceviz ve zencefili büyük bir tavada 10 dakika pişirdim
- dinlenmiş hamuru elimle dikdörtgen açtım
- iç malzemesini kenarlarda birkaç santim boşluk bırakarak hamurun üzerine yaydım
- uzun kenardan başlayarak rulo şeklinde sardım - ek yerlerini iyice yapıştırdım(isterseniz yumurta akı sürerek yapıştırabilirsiniz)
- ek yerleri altta kalacak şekilde pişirme kağıdı ile kaplamış fırın tepsisine yerleştirdim
- önceden 180 derece ısıtılmış fırında 35 dakika pişirdim
- soğuduktan sonra üstüne pudra şekeri - vanilya karışımı serptim
- kaymaklı dondurma ile servis ettim



13 yorum:

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Çok güzel bir tarif olmuş. Bayıldım canım. Bir de tadına baksam ne olacak:)))))))
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Yanında vanilya sosu ile çok harika oluyor elinize sağlık.Sevgiler.

nesrin dedi ki...

Cok profesyonel bir görünümü var.Cok sevdigimiz bir pastadir,elinize saglik.Sevgiler...

LEZZETİKRAM dedi ki...

mükemmel gözüküyor ,çok severim bende
ellerine sağlık canım
sevgiler

paşakızı mutfakta dedi ki...

Merhabalar.Tek kelimeyle harika görünüyor.Ellerinize sağlık.Sevgiler.

Disalce dedi ki...

görüntüsü harika..tadıda kendini belli ediyor..ellerine sağlık...

Duchess of Tea dedi ki...

Darling thanks so much for visiting my cottage and for joining my followers, much appreciated. Everything looks delicious on your blog, I wish I could read it.

Love & Hugs
Duchess

Adsız dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR..HAMURUN YAPILIŞI BANA ÇOK FARKLI GELDİ.DENEMEK İSTERİM.tARİFİ UYGULARKEN HERHANGİBİR GÜÇLÜK OLDUMU ACABA.HAMUR AÇISINDAN..SEVGİLER.SEVİLAY

Adsız dedi ki...

Bİ SORUM DAHA OLACAK SİZE.BEKLEYİNCE NASIL OLUYOR.YANİ TÜKETİLECEĞİ GÜN MÜ YAPMALIYIZ...SEVİLAY

berrin dedi ki...

yorum bıraktığınız için herkese teşekkür ediyorum
sevgili sevilay
hamuru açarken herhangi bir sıkıntı olmadı
tencerede dinlendikten sonra bayağı yumuşak olmuştu
yani elimle çok kolay açabildim
istersen suyu bir kaşık fazla koyabilirsin
ertesi gün şekli hiç değişmemişti
ben ertesi gün daha çok sevdim

Adsız dedi ki...

Yanıtınız için çok teşekkür ederim.En kısa zamanda denemeliyim.sevgiler...sevilay

Adsız dedi ki...

merhaba bende denemek istiyorum fakat 250 gr un yaklaşık kaç bardak yapıyor yanıtlarsanız sevinirim teşekkürler.
yuksell

berrin dedi ki...

yüksel hn.
250 gr un = 2.5 bardak
sevgiler gönderiyorum

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...