16 Mart 2010 Salı

çikolatalı - baharatlı kek....





tarifi aldığım kitap
betül ün(kız kardeşim)hediyesi
çikolata büyülü lezzetler - rosalba gioffre yazmış
sadece
tarifler yok çikolata ile alakalı herşey anlatılmış
birebir uygulamadım
biraz kafama göre takıldım





kullandığım
baharatlar
fatih in
hediyesi
toz muskat kullanmak
çok pratik











malzemeler
- 200 gr un
- 100 gr çavdar unu
- 1 tatlı kaşığı toz tarçın
- 1/2 tatlı kaşığı çekilmiş karanfil
- 1/2 tatlı kaşığı muskat rendesi
- 1/2 tatlı kaşığı zencefil
- bir tutam tuz
- bir tutam karabiber
- 100 gr tereyağı
- 100 gr toz şeker
- 100 gr süzme bal
- 3 adet yumurta
- 5 yemek kaşığı süt
- 80 gr bitter çikolata (nestle black kullandım)
- 1 paket kabartma tozu
- 1 çay kaşığı karbonat
glaze için
- 80 gr bitter çikolata (nestle black kullandım)
- 1 yemek kaşığı pudra şekeri
- 4 yemek kaşığı süt
hazırlanması
- kek kalıbını yağladım - un serptim bir kenara koydum
- bir kasede iki unu - tuzu - baharatları kabartma tozu ve karbonatı karıştırdım
- tereyağı ve toz şekeri krema gibi olana kadar çırptım
- balı ekledim karıştırmaya devam ettim
- yumurta sarılarını tek tek ekledim iyice karıştırdım
- sütü ekledim 2 dakika daha karıştırdım
- kuru malzemeyi ilave ettim mikserle az karıştırdım
- bir tutam tuzla yumurta aklarını çırptım
- kıyılmış çikolatayı - çırpılmış yumurta aklarını ekledim spatula ile çok az karıştırdım
- hamuru kalıba döktüm
- önceden 180 derece ısıttığım fırında 50 dakika pişirdim
- glazeyi hazırlamak için bütün malzemeyi sos tenceresine koydum orta ateşte karıştırarak erittim - kekin üzerine sürdüm
- iyice soğuduktan sonra servis ettim

3 yorum:

Unknown dedi ki...

iyiki de kafana göre takılmışsın bu saatte bloglar arası gezmeye başlayınca bütün bu resimdekiler de benim kafama takılıyor ellerine sağlık çok güzel görünüyor

Eya dedi ki...

Berrincigim.,..dolu dolu ve eminim coook lezzetli bir kek olmus.Tüm sevdigim tadlar bir arada.Ellerine saglik, sevgiler

zehra

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Berrin'cigim,
Harika olmus, tam sevebilecegim bir kek tarifi.

Guzel yorumun icin de cok tesekkurler, cok sukur iyiyim, hersey iyi yonde bitti :))
Sevgilerimi gonderiyorum...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...