3 Nisan 2012 Salı

portakallı un kurabiyesi......

yapımı kolay bir tarif
kurabiye kavanozunda birkaç gün tazeliğini koruyor
malzemeler
- 125 gr tereyağı
- 3 çorba kaşığı pudra şekeri
- 1 çorba kaşığı portakal kabuğu rendesi
- 220 gr un
- 1 paket vanilya
- yarım çay kaşığı kabartma tozu
hazırlanması
bir kasede
- tereyağı (oda sıcaklığında) 
- un
- pudra şekeri
- vanilya
- portakal kabuğu rendesi (rendenin ince kısmı ile rendelenmiş)
- yarım çay kaşığı kabartma tozunu yoğurup hamur haline getirdim
- hamuru streç filmle kaplayıp - buzdolabında bir saat beklettim
- hamurdan ince rulolar yaptım - ruloların iki ucunu birleştirip halka haline getirdim
- halkaları  pişirme kağıdı ile kaplanmış fırın tepsisine yerleştirdim
- 160 derece önceden ısıtılmış fırında 15 - 17 dakika pişirdim
- soğuduktan sonra üstüne pudra şekeri serperek servis ettim

2 yorum:

nesrin dedi ki...

Kurabiyeler cok hos görünüyor. Ama bence birkac günden daha fazla dayanir, eger kalirsa tabii ki.

Unknown dedi ki...

Bayilirim :-))
iyi ettinde yaptin
ellerine saglik...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...