27 Mayıs 2011 Cuma

muzlu kurabiye.......

son zamanlarda
pişirdiğim kurabiye ve kekler
ev için değil
arkadaşlarım ve ailem için
malzemeler
- 1 su bardağı tam buğday unu
- 2 su bardağı yulaf ezmesi
- 1 adet yumurta
- 1 adet olgun muz (ezilmiş)
- 1/2 su bardağı esmer şeker
- 1/2 su bardağı toz şeker
- 1/2 su bardağı oda sıcaklığında tereyağı veya margarin
- 1/ 2 su bardağı kuru üzüm
- 2 çorba kaşığı süt
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 1 tutam tuz

hazırlanması
- bir kasede un - kabartma tozu - tuz ve yulaf ezmesini karıştırdım
- başka bir kasede tereyağı ve esmer şeker ve toz şekeri çırptım
- yumurtayı ekledim çırptım
- vanilya ve sütü ekledim çırptım
- ezilmiş muzu ekledim - karıştırdım
- kuru malzeme -  muzlu karışım ve üzümleri karıştırdım
- fırın tepsisini pişirme kağıdı ile kapladım
- kurabiye hamurundan bir çorba kaşığı büyüklüğünde parçalar aldım - kurabiye şekli verdim
- aralıklı olarak fırın tepsisine yerleştirdim
- elimle üstlerine bastırdım
- önceden 180 derece ısıtılmış fırında 15 - 18 dakika pişirdim

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık,ilk defa duyduğum bir tarif muzlu kurabiye,çok güzel olduğunu düşünüyorum :)
Mutlu haftasonları diliyorum..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...