28 Ekim 2013 Pazartesi

karnabahar kızartması.....


karnabaharları kapladığım  karışımın kıvamı biraz yoğun olacak 
malzemeler
- 1 baş karnabahar - orta büyüklükte
- 1 adet yumurta
- 1 avuç doğranmış maydanoz
- 3 çorba kaşığı dolusu un
- 100 ml soğuk soda
- 1 tatlı kaşığı curry
- 1/2 tatlı kaşığı tatlı kırmızı biber
- 1/2 tatlı kaşığı acı kırmızı biber
- 2 çorba kaşığı nar ekşisi
- tuz
- kızartmak için bitkisel sıvı yağ
hazırlanması
- karnabaharın çiçeklerini ayırdım - büyük olanları iki ya da üç parçaya kestim
- tuzlu kaynar suda beş dakika kaynattım - süzdüm - soğuması için bir kenara koydum
- curry - tatlı kırmızı biber - acı kırmızı biberi bir kasede karıştırdım
- kaseye yumurtayı ekledim - tel çırpıcı ile çırptım
- sodayı döktüm çırpmaya devam ettim
- un ve maydanozu ekledim karıştırdım
- soğumuş karnabaharların tamamını kaseye ekledim nazikçe karıştırdım ( karışım her taraflarını kaplasın)
- derin bir tavada zeytinyağını iyice ısıttım
- karnabaharları çevirerek kızarttım - kağıt havluda bir kaç dakika beklettim
- servis tabağına aldım - üstüne nar ekşisi gezdirerek servis ettim

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...