1 Ekim 2013 Salı

havuçlu sarı mercimek çorbası......


içimi ısıtsın diye pişirdim
şaşırtıcı
sarı mercimek kırmızı mercimekten daha lezzetli:)
malzemeler
- 1 adet orta büyüklükte havuç
- 4 çorba kaşığı tepeleme sarı mercimek
- 300 ml sıcak su hazırda varsa tavuk suyu
- 100 ml süt ya da 50 ml krema
- 1 tatlı kaşığı rendelenmiş taze zencefil
- 1 çay kaşığı zerdeçal
- 1/2 çay kaşığı curry
- 1 çay kaşığı pul biber
- 1 çay kaşığı acı  toz kırmızı biber (isteğe bağlı)
- 1 çorba kaşığı tereyağı
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- tuz
- süslemek için maydanoz

hazırlanması
- havucu yıkadım - temizledim - halka halka dilimledim
- orta büyüklükte bir tencereye tereyağı ve zeytinyağını koydum
- baharatları ilave ettim:
  zerdeçal
  curry
  pul biber
  acı kırmızı biber
  rendelenmiş zencefil
- baharatlar az ısındı - dilimlenmiş havuçları ilave ettim karıştırdım
- sıcak su  - tuz ve mercimekleri ilave ettim
- kaynamaya başladıktan sonra ocağın altını biraz kıstım(orta ateşte)
- 30 dakika pişirdim
- ocaktan aldım blenderden geçirdim
- tekrar ocağa koydum - süt ilave ettim
- bir taşım kaynadıktan sonra ocağın altını kapattım
- servis ederken üstüne ince doğranmış maydanoz serptim

2 yorum:

Unknown dedi ki...

farkettim de sarı mercimek hiç girmiyor mutfağıma hep kırmızı ve yeşili tercih ediyorum
sözünüzü dikkate alacağım afiyet olsun

berrin dedi ki...

tavsiye ediyorum
çok lezzetli:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...