12 Mayıs 2012 Cumartesi

sweet chilli soslu pilav.....


uzak doğu mutfağı severim - çok
sweet chilli soslu pilavı -  ızgara jumbo karides yanında servis ettim
tarif  jamie oliver home tv 30 minute meals programından
malzemeler
- 1 su bardağı basmati pirinç
- 2 su bardağı  su
- 3 adet yumurta
- 2 çorba kaşığı soya sos
- 1 çorba kaşığı susam yağı
- 4 adet yeşil soğan (ince doğranmış)
- 1/2 limonun suyu
- 1 avuç maydanoz
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- karabiber
- sweet chilli sos
hazırlanması
- pilav tenceresine 2 çorba kaşığı zeytinyağı ve 2 su bardağı suyu koydum
- tenceredeki su kaynamaya başlayınca 1 su bardağı pirinci ilave ettim - ocağın altını kıstım
- bir kasede yumurtalar - ince doğranmış taze soğan - soya sos ve susam yağını çatalla çırptım
- pilav piştiği zaman ocağın altını kapattım ve üstüne yumurtalı malzemeyi gezdirerek döktüm - pilav tenceresinin kapağını kapattım 5 dakika hiç dokunmadım (bırakın yumurtalar pişsin)
- limon suyunu ve bir tutam karabiberi tencereye ilave edim
- en üste az sweet chilli sos ve maydanoz yaprakları serperek servis edittim

3 yorum:

sare dedi ki...

Berrincim, Uzakdoğu mutfağını ben de seviyorum. Özellikle oğlumla yemek yaptığımızda yapıyoruz.
Bu pilavı hiç yapmadım ama yumurtayı pilavda kullandıklarını görmüştüm.
Nefis olmuş. Susam yağı aromayı etkilemiştir. Ellerine sağlık.
Anneler gününü kutluyorum, canım.
Sevgilerimle...

crispy dedi ki...

malzemelerine bakınca çok lezzetli bir pilav olduğunu anlıyorum ellerine sağlık ablacım.

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Resimlerde gördükten sonra çok canım çekti. Benzer pilavlardan yapacağım. Ellerine sağlık tatlı acı tadı bir arada muhteşem olmuştur. Bizim evin diyeti yine bozulacak :((

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...