21 Şubat 2012 Salı

fırında patates.....

hem lezzetli hem yapımı kolay yemekleri seviyorum
fırın patatesi tavuk yanında servis ettim
malzemeler
- 1 kg patates (kabukları soyulmuş - küçük küp küp doğranmış)
- 1 adet orta boy kırmızı soğan ( ince halka halka doğranmış)
- 1/2 su bardağı krema
- 1/2 su bardağı sıcak su
- 2 adet defne yaprağı
- 5-6 dal taze kekik
- 1 diş sarımsak (ezilmiş)
- 1/2 çay kaşığı muskat rendesi
- 3 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 su bardağı taze kaşar (rendelenmiş)
- tuz - karabiber
hazırlanması
- fırın kabına
-  küp küp doğranmış patatesleri
- kırmızı soğanları
- zeytinyağı - krema - muskat rendesi - tuz - karabiber - ezilmiş sarımsağı koydum ve karıştırdım
- defne yapraklarını ve taze kekiği ilave ettim
- kaynamış suyu fırın kabına ilave ettim - aliminyon folya ile fırın kabının üstünü kapattım
- 200 derece önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirdim
- fırından çıkardım - patateslerin üstüne rende kaşar peyniri serptim - üstü açık olarak tekrar fırına koydum
- 15 dakika daha - iyice kızarana kadar pişirdim
- sıcak servis ettim

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Bayildim ben buna :-))

ellerine saglik canim

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...