30 Kasım 2010 Salı

peynirli börek.....

fırından çıkar çıkmaz
çayın yanında servis ettim
malzemeler
- 4 adet yufka
- 1/2 lt süt
- 3 adet yumurta
- 1/2 su bardağı sıvı yağ
- 250 gr az yağlı - az tuzlu beyaz peynir
- 100 gr rendelenmiş taze kaşar
- yarım demet maydanoz
- çörek otu
hazırlanması
- bir kasede ezilmiş beyaz peynir - taze kaşar ve ince doğranmış maydanozları karıştırdım kaseyi bir kenara koydum
- süt - yumurtalar ve sıvıyağı çırptım
- dikdörtgen fırın kabını yağladım
- 1 yufkayı bütün olarak fırın kabına serdim (yufka fırın kabının kenarlarından dışa doğru sarkacak)
- 2. yufkayı 4-5 parcaya bölüp - sütlü karışıma batırıp - kırıştırarak fırın kabına serdim
- 3. yufkanın yarısınıda süte batırıp fırın kabına serdim
- peynirli karışımı tamamını yaydım
- 3. yufkanın diğer yarısını bir kaç parçaya böldüm süte batırdım peynirli karışımın üstüne serdim
- 4. yufkayıda aynı şekilde parçalara böldüm - süte batırdım - serdim
- fırın kabının en altına serdiğim dışına sarkan yufkayıda böreğin üstüne çevirdim üstüne fırça ile sütlü karışımdan sürdüm
- en üste çörek otu serptim
- 180 derece önceden ısıtılmış fırında nar gibi kızarana kadar pişirdim

3 yorum:

nesrin dedi ki...

Sicak sicak cok lezzetli olur. Ellerinize saglik.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

oooh sicacik miss gibi gitmidir cayin yanina ;) afiyet sifa olsun canim ;) sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık..
peynirli börek gibisi varmıdır bir bardak çay ile birlikteyken hemde:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...