20 Temmuz 2010 Salı

mujaddara.......

bu tarifi bir lübnan tv. kanalından aldım
orijinalinde
maydanoz yerine taze kişniş
ve
kırmızı soğan kullanıyorlardı
kavrulmuş soğanın bir miktarını ayırıp
pilavın
üstünede kavrulmuş soğanlar kişniş yaprakları ve bir yemek kaşığı kadar yoğurt koyarak
servis ettiler
lezzetli.....
malzemeler
- 1 su bardağı basmati pirinç
- 1/2 su bardağı yeşil mercimek
- 2 adet orta büyüklükte kuru soğan
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 çorba kaşığı tereyağı
- 1/2 çay kaşığı zerdeçal
- 1 çay kaşığı kimyon
- 1 çay kaşığı toz kişniş
- 1 tutam kakule (opsiyonel)
- ince doğranmış maydanoz
- tuz - karabiber
hazırlanması
- mercimeği 20 dakika haşladım - süzdüm ( mercimekler sert olmasın ama ezilmesinde)
- pilav tenceresine
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı
- zerdeçal
- 1 tutam tuz
- 1.5 su bardağı suyu koydum - kaynadı
- pirinci ilave ettim kısık ateşte pişirdim
- soğanları ince doğradım
- bir tavada zeytinyağı ve tereyağını erittim
- doğranmış soğanları ilave ettim soğanlar karamelize olana kadar pişirdim
- baharatları ilave ettim - karıştırdım
- pilava - haşlanmış mercimekleri ve kavrulmuş soğanları ilave ettim
- karıştırdım
- üste maydanozları serptim
- yanında cacıkla servis ettim

2 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Farklı lezzetleri denemeyi severim Tarifiniz çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Mutlaka deneyeceğim. Ellerinize,emeğinize sağlık.

Saygılar.

Senem KAPTAN dedi ki...

berrin'cgm bunu denemk istiyorum. Kırmızı ve beyaz soğan ile yapacağım. Ellerine sağlık...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...