13 Temmuz 2010 Salı

meyveli turta......

meyvelerin üstüne az tarçın
ve
şekerli seviyorsanız biraz şeker ilave edebilirsiniz
2.5 bardaktan biraz fazla meyve kullandım
meyvelerin oranını büyüklüklerine göre ayarlamak en doğrusu olur
kışın
elma - armut karışımı meyve kullanarak yaptığım oluyor
malzemeler
- 2 1/2 bardak un
- 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
- 1 tutam tuz
- 3/4 bardak şeker
- 3/4 bardak tereyağı (oda sıcaklığında)
- 3 adet yumurta
- 1 paket vanilya
- 1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
- 1 çorba kaşığı toz badem
- 2 1/2 bardak meyve (3 adet erik - 6 adet kayısı - 1/2 bardak dondurulmuş böğürtlen )
hazırlanması
- un - kabartma tozu - vanilya ve tuzu birlikte eledim
- portakal kabuğu rendesi ve toz bademi una ilave ettim - karıştırdım
- şeker ve tereyağını 5 dakika çırptım
- yumurtaları teker teker ekledim ve çırptım
- elenmiş unlu karışımı ilave ettim yoğurdum (hamurun katı ve pürüzsüz olması gerekiyor)
- hamuru streç filmle kapladım - buzdolabında 1 saat beklettim
- meyveleri küp küp doğradım - hamuru iki parçaya ayırdım
- hamurun bir parçasını tart kalıbına yaydım- üzerine hazırladığım meyveleri koydum- hamurun kalan kısmını parçalar halinde meyvelerin üstüne koydum- 170 derece fırında 40 dakika pişirdim ( üstü kızarana kadar)
- dondurma ile servis ettim

4 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

çok severim çok
harika görünüyor canım ellerine sağlık

nesrin dedi ki...

Buram buram meyvali. Ellerinize saglik. Sevgiler...

crispy dedi ki...

ben hiç turta denemesi yapmadım ama bu cuma bunu yapmayı düşündüm,lezzetli hatta çok lezzetli görünüyor.

Betül

Tespih Taneleri... dedi ki...

Ellerine saglik cok guzel gorunuyor, hayirli Cuma'lar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...