21 Haziran 2009 Pazar

soslu levrek.....


sos bildiğimiz sarı renkti
fotoğrafta neden böyle çıktı anlamadım :)
ben ana yemek niyetine yedim
aslında
bayağı lezzetli bir meze
hazırda
tavuk/balık suyu varsa su yerine kullanabilirsiniz
daha iyi olur
levrekleri balıkçıda derisiz fileto hazırlattım
malzemeler
- 2 adet levrek
- 1 adet orta büyüklükte soğan
- 1/2 demet nane
- 1/2 demet maydanoz
- 1 yemek kaşığı üzüm sirkesi
- 200 ml su
- 1 tutam zerdeçal
- 1 adet yumurta
- 1/2 limonun suyu
- sızma yağ
- tuz
- tarçın
hazırlanması
- balıkları yıkadım tuzladım bir kenara koydum
- soğanı yemeklik doğradım zeytinyağında biraz çevirdim
- yumuşayınca
- yıkayıp doğradığım taze nane ve maydanozları ilave ettim 5 dakika kadar pişirdim
- sirkeyi kattım 2 dakika daha pişirdim
- suyu ilave ettim ağzı açık bir iki dakika kaynattım
- balıkları düzgünce yerleştirdim tencerenin kapağını kapattım
orta ateşte 6 dakika pişirdim(çiğ kalmayacak ama kurumayacakta)
- balıkları tencereden çıkardım soğumaları için bir kenara koydum
- yumurtanın sarısı ve limon suyu ile terbiye hazırladım
- tenceredeki maydanoz naneli suyun içerisine bir tutam zerdeçal ilave ettim
çok az kaynattım ve süzdüm(tüm soğan maydanoz nane gibi parçalar gitsin)
- suyu tekrar tencereye koydum terbiye ile bağladım(önce tencerede kaynayan sıvıdan biraz terbiyenin içine ilave ettim sonra ılınmış terbiyeyi sürekli karıştırarak tenceredeki sıvıya ilave ettim sürekli karıştırmak ve kaynama noktasına gelmeden ocaktan almak lazım)
- bu sosu kenarda ılınmış olan levreklerin üstüne döktüm ve çok az tarçın serpiştirdim
- soğuduktan sonra servis ettim

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...