19 Haziran 2009 Cuma

yoğurt tatlısı.....

kalp - tansiyon birşey olur mu diye kaygılanarak
ailenin en en büyüklerine ikram ettim
KANTİN
malzemeler
- 1 su bardağı toz şeker
- 3 yumurta
- 2 su bardağı un
- 1 su bardağı yoğurt
- 1 çay kaşığı karbonat
- 1 paket vanilya
şerbeti için malzeme
- 3 su bardağı su
- 2 su bardağı şeker
- 1 paket vanilya
ayrıca
- 1/2 çay bardağı su
hazırlanması
- yumurta ve şekeri mikserin hızlı devrinde yaklaşık 5 dakika çırptım
- yoğurdu şekerli yumurtalı karışıma ilave ettim 1 dakika daha çırptım
- tüm toz malzemeyi birarada eledim karışıma kattım
fazla çırpmadan iyice karıştırdım
- 20x20 büyüklüğünde kalıbı yağladım
- malzemeyi kalıba döktüm
- önceden 175 derece ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirdim
hafifce pembeleşecek - fazla kızartmayın
- fırından çıkarır çıkarmaz oda sıcaklığında yarım çay bardağı suyu gezdirerek üstüne döktüm
soğumaya bıraktım
- soğumuş keki kalıbında dilimlere böldüm(9 parça dilimledim aslında daha küçük parçalarda olabilirmiş)
- şerbeti kaynattım soğumuş kesilmiş dilimlerin üstüne sıcak olarak döktüm
- üstünü kapatarak 15 dakika kadar beklettim
- yanında kaymak ve taze meyve ile (şeftali çilek kivi karışımı ) servis ettim

8 yorum:

zarpandit dedi ki...

benim en sevdiğim ve senin gibi cok yumurta katmadan yaptıgım sevdiğim pufidik tatlım :) taze meyve cok leziz olmustur yanında bir daha ki serviste bende yapayım :)

En en buyuklere bu kadarcıktan bişicik olmaz :)

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

ama bence çok hafif yani aile büyüklerine sunarken tedirgin olacak kadar ağır değil ve nefis bir görüntüsü var .ellerine sağlık.

Eya dedi ki...

Himmm..Berincigim, ben meyveleri alip kactim zira kalirsam t+m tepsiyi yok edebilirim, tehliklei bir durum :) yine de ellerine saglik, sevgiler

zehra

Unknown dedi ki...

süper bir görüntü lezzeti görüntüsü ile eşdeğerdir eminim

Halime dedi ki...

Oyy ağzımın suyu aktı :)).Çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık Berrin :).Sevgiyle...

Zehra Gürgen dedi ki...

İşte bu tatlıyı çok seviyorum.Ama hiç yapmadım, nedense bu tarz tatlılardan ürküyorum?

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bayramların vazgeçilmesi tatlısıdır bizde yoğurt tatlısı.Ayrıca baklavadan daha hafif değilmi :)) Ellerinize sağlık. Çok güzel olmuş.
Sevgiler
http://www.lezzetibol.com

berrin dedi ki...

gökçe cim
aile büyüklerim kaymak falan demediler bayağı yediler:)
içinde yağ olmadığı için hafif sayılır mutfaktaki deli
zehra bende sadece meyvelerinde yedim:)
teşekkürler kendimce - halime
yapımı çok basit bir tatlı zehra
kesinlikle baklavadan hafif tijen
ilahi tatlara hoşgeldin
sevgiler herkese

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...