2 Aralık 2013 Pazartesi

nar ve cevizli kısır.......


malzemeler
- 1 su bardağı ince bulgur
- 1 su bardağı sıcak su
- 1 adet narın taneleri
- 1 adet limonun suyu
- 1/2 su bardağı ceviz (iri doğranmış)
- 3 adet domates
- 1 adet orta büyüklükte kırmızı soğan
- 1/2 demet maydanoz
- 1/2 demet nane
- yarım çay bardağı sızma zeytinyağı
- 1 tatlı kaşığı domates salçası
- 1 çorba kaşığı nar ekşisi
- tuz - karabiber
hazırlanması
- bulguru çukur kapaklı bir kaseye koydum - üstünü geçecek kadar sıcak su ilave ettim - kapağını kapattım -  demlenmesi için 15 dakika beklettim
- bir adet limonun suyunu kasedeki bulgura ekledim (limon az sulu ise birbuçuk limon kullanın)
- domateslerin kabuklarını soydum küp küp doğradım
- soğanı yemeklik doğradım
- maydanoz ve naneyi ince ince  doğradım
- cevizleri iri iri doğradım
- kaseye: doğradığım soğanı - domatesleri - maydanoz - nane - ceviz - domates salçası - nar ekşisi - zeytinyağı - tuz ve karabiberi ilave ettim karıştırdım
- en son nar tanelerini ilave ettim az karıştırdım - servis ettim

3 yorum:

ESMA dedi ki...

Bende yarın yapacagim yeşil soğan almıştım, siz koymamassiniz ben mi yanlış hatırladım yoksa çok sık yapmıyorum .Elinize sağlık ceviz ve nar değişiklik katmış , güzel....

berrin dedi ki...

esma
bu tarife koymuyorum
nar ve yeşil soğan yakışmıyor
ama
klasik kısır yaptığımda yeşil soğan kullanıyorum
sevgiler

tam dedi ki...

nar kısırla muhteşem farklılık verdi ama cevizler damağımı yaktı bir dahaki sefere sadece narlı deniycem ama muhteşem oldu ilahi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...