7 Ocak 2013 Pazartesi

domates çorbası - 2 - .......

tarif 
tv de bengal yemek tarifleri veren bir programdan
yazın deep freeze koyduğum ayaş domateslerinden kullandım
malzemeler
- 1 adet orta büyüklükte soğan (yemeklik doğranmış)
- 1 adet orta büyüklükte havuç (rendelenmiş)
- 2 - 3 dal kereviz sapı (ince doğranmış)
- 1 kg domates ( kabukları soyulup - doğranmış)
- 1 çorba kaşığı taze zencefil (rendelenmiş)
- 1 adet defne yaprağı
- 1 çorba kaşığı tereyağı
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 su bardağı sıcak su
- 1/2 su bardağı süt
- tuz ve karabiber
hazırlanması
- tencereye tereyağı ve zeytinyağını koydum
- doğranmış soğanları ilave ettim - bir tutam tuz serptim 2-3 dakika soteledim
- rendelenmiş havuçlar ve kereviz sapını tencereye ilave ettim 2 dakika daha soteledim
- domatesleri - defne yaprağını ve taze zencefili tencereye ilave ettim
- tenceredeki malzeme kaynamaya başladığında bir su bardağı sıcak su ilave ettim - tencerenin kapağını kapattım orta ateşte 20 - 25 dakika pişirdim
- defne yaprağını tencereden çıkardım
- biraz soğuduktan sonra tenceredeki malzemeyi el blenderından geçirdim
- tekrar ocağa koydum - bir taşım daha kaynattım - sütü ilave ettim - tuz ve karabiber ilave ettim
- sıcak servis ettim


4 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik afiyetler olsun

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik afiyetler olsun

crispy dedi ki...

canım çok çekti:)

sare dedi ki...

Malzemeleri çok güzel, bu domates çorbasını yapmanın da tam zamanı...
Yazdan hazırladığım domates sularımı kullanmak lazım.
Ellerinize sağlık, afiyetler olsun.
Sevgiler.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...