12 Ocak 2013 Cumartesi

semerkant......

kabak tatlısının değişik bir yorumu
menüde balık varsa bu tatlıda oluyor - çoğu zaman
hafif - lezzetli ve basit
semerkant ı çağrıştıryor o sebepten adı semerkant
balkabağı pişerken çok sulandı - suyu süzdüm  sonra ezdim
malzemeler
- 1.5 kg balkabağı (temizlenmiş)
- 500 gr toz şeker
- 200 gr fındık tozu
- 1 paket krem şanti
- 1 çay bardağı soğuk süt
- 1 çorba kaşığı labne peynir
- yarım paket pötibör bisküvi
- 1 adet çubuk tarçın
- 1 adet yıldız anason
- 3 adet tane kakule
- 1 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi (rendenin ince kısmı ile rendelenmiş)
- antep fıstık tozu

hazırlanması
- balkabağını yayvan bir tencereye dizdim ve üzerine toz şeker serptim - çubuk tarçın -yıldız anason ve kakule taneleri tencereye ilave ettim
- kısık ateşte kabaklar iyice yumuşayana kadar pişirdim ve ezdim
- ezilmiş balkabağının içine fındık tozunu ilave ettim karıştırdım
- krem şantiyi derin bir kasede bir çay bardağı soğuk süt ile birlikte çırptım - bir çorba kaşığı labne peynir ve limon kabuğu rendesini ilave ettim karıştırdım
- pötibör bisküvileri elimle küçük parçalara böldüm
- servis kaselerine ikişer kaşık balkabağı koydum
- üstüne bisküvi parçaları
- tekrar iki kaşık balkabağı
- üste krem şanti
ve
-en üste  toz antep fıstığı serptim (süslemek için)
- buzdolabında beklettikten sonra servis ettim (en az iki saat bekletmek gerekiyor)

5 yorum:

LeylaK dedi ki...

çok çok güzel bir tarif ve her iki fotoğraf da nefis...

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Berrincim yine harika bir tarif.
Bal kabağı ile yapılabilecek nefis bir tatlı olmuş. Mutlaka deneyeceğim. Bu arada fotoğrafları kıskandım; çok güzel çekiyorsun. Bir işin sırrını öğrenebilsem iyi olacak:) Ellerine sağlık.

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Ellerinize sağlık. İsmide çok güzelmiş. afiyetler.

crispy dedi ki...

enfes görünüyor gecenin şu saatinde

crispy dedi ki...

enfes görünüyor gecenin şu saatinde

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...