27 Aralık 2009 Pazar

fırında karnıbahar - brokoli - brüksel lahanası....


beşamel sosun
ayrıca fırında da pişeceği için fazla yoğun olmaması gerekiyor
lezzetli bir garnitür
malzemeler
- 200 gr brokoli
- 200 gr brüksel lahanası
- 200 gr karnıbahar
beşamel sos için malzeme
- 2 su bardağı süt
- 50 gr tereyağı
- 50 gr un
- 1 diş sarımsak
- 1 tatlı kaşığı pul biber
- 1 çay kaşığı muskat rendesi
- tuz - tuz karabiber
üstü için
- 100 gr rendelenmiş taze kaşar
- 2 yemek kaşığı dolmalık fıstık
hazırlanması
- karnıbahar ve brokolileri küçük parçalara ayırdım
- brüksel lahanalarının dış yapraklarını temizledim sap kısmını bıçakla artı şeklinde kestim
- orta büyüklükte bir tencerede suyu kaynattım - tuz ilave ettim
sebzeleri 3-4 dakika ayrı ayrı haşladım
- sadece haşlanmış brokoliyi bir dakika buzlu suyun içine beklettim - süzdüm
- haşlanmış brüksel lahanalarını ikiye böldüm
- haşlanmış sebzeleri karıştırdım - yağlanmış fırın kabına koydum
- bir tencerede tereyağında ve unu biraz kavurdum soğuk sütü ilave ettim ezilmiş sarımsak ve baharatları ilave ettim karıştırarak pişirdim
- beşamel sosu sebzelerin üstüne gezdirerek döktüm
- 175 derece önceden ısıtılmış fırında 15 dakika pişirdim
- rendelenmiş kaşar peyniri serpiştirdim 5-6 dakika peynir kızarana kadar pişirdim
- üstüne yağsız tavada kızartılmış dolmalık fıstıkları serperek servis ettim

1 yorum:

Unknown dedi ki...

özlemiştim sizin güzel tariflerinizi ellerinize ve gönlünüze sağlık

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...