4 Aralık 2007 Salı

kabaklı kek.....

tarif
kuzen selmin den
şeker ve kabak birbirine yakışmaz diye düşünmüştüm
ama lezzetli bir kek
cevizleri fırındaki kekin üzerine
birkaç saniyede serpiştirmeniz gerekiyor
ceviz kavanozunun dibindekileri kullandığım için
fazla bütün parça kalmamıştı
ve başka bir adı varmı bilmiyorum
ortasında boşluk olan kek kalıbında pişirdim
malzemeler
- 3 yumurta
- 1 su bardağı sıvıyağ
- 1 su bardağı şeker
- 2 su bardağı un
- 2 adet orta boy kabak(rendelenmiş)
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 1 su bardağı ceviz (bütün halde kullanın)
hazırlanması
- fırını 175 derecede ısıtın
- kek kalıbını yağlayın - unlayın bir kenara ayırın
- yumurta - sıvıyağ - şekeri 5 dakika mikserle karıştırın
- bir kaseye un -tarçın- vanilya - kabartma tozunu eleyin
- yumurtalı malzemeye ağır ağır ilave edin
- rendelediğiniz kabakları ilave edin 2 dakika karıştırın
- hazırladığınız karışımı kek kalıbına döküp sıcak fırına koyun
- 15 dakika kadar piştikten sonra fırınındaki kekin üzerine
seri bir şekilde cevizleri serpiştirin
- cevizleri serpiştirdikten sonra 40 dakika daha pişirin

8 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,

ne güzel bir kek bu böyle..

yanıan demli bir çay insanı baştan çıkarır :)

Ellerinize sağlık.

sıcacık sevgiler..

Bu sırada sayfanıza yeni yazı eklediğinizde yazınızın başlığını sayfamdaki blog manşete eklerseniz diğer blogcu dostlarda sizin yazı eklediğinizden haberdar olacaklardır. Sizi blog manşetde görmek beni sevindirecek.

www.misssgibi.com

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Eger havuclu kek oluyorsa, neden kabakli da olmasin degil mi? Osmanli mutfaginda kiymali kavun dolmasi tarifi okumustum ve garibime gitmisti. Ayni sekilde, bir italyan arkadasim, ayva receli ile kizarmis eti birlikte servis yaptiginda da sasirmistim. baska bir arkadasimiz, her yemek davetinden sonra uzerinde recel gezdirilmis, peynir tabagi getirir masaya. Kabak aslinda cok neutr, hafiften anlamsiz bir sebze. Ancak dolma veya kizartma olunca anlam kazaniyor. Eh, keke de girdigine gore sinif atliyor demektir.

Adsız dedi ki...

SLM
kek harika görünüyor ellerine sağlık
ben antepfıstıklı kurabiyeyi de çok sevdim deneyeceğim
sevgilerimle

NiNo dedi ki...

ellerine saglik

Adsız dedi ki...

canım bu bildğimiz yeşil kabak mı
nasıl olur çok merak ettim
ellerine sağlıkk

Adsız dedi ki...

kabak ve kek mi derken şok oldum valla aldanmadan yapmak lazım havuçlu kekide ıyk dedimdi bayıldım sonra ellerine sağlık canım

berrin dedi ki...

yeşimcim
bildiğimiz yeşil kabaklardan

indrani dedi ki...

acayip lezzetli, yumusak ve hafif. havuclu kek'te hani bi kitirlik olur, kabak nemlendirmis keki gibi geldi bana. ondan keyifle yedim. her hangi bir cayin yaninda bu kek kendisini belli eder. ceviz olmasi da lezzeti artiriyor. baya sevdim

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...