30 Ekim 2007 Salı

hurmalı - muskatlı kek......


kokusu çok güzel bir kek
kepekli unla yapabilirsiniz

malzemeler
- 25 adet hurma
- 1 su bardağı süt
- 100 gr tereyağ
- 100 gr şeker(esmer şeker kullandım)
- 2 yumurta
- 2 su bardağı un
- 1 tutam tuz
- 1 paket kabartma tozu
- 1 çay kaşığı muskat
hazırlanması
- hurmaların çekirdeklerini çıkarın
- sütle birlikte birkaç dakika kaynatın
- hurmaları küçük küçük doğrayın
- tereyağ ve şekeri krem gibi olana kadar çırpın
- yumurtaları ekleyin iyice çırpın
- hurmaları kaynattığınız sütü ekleyin çırpın(sütün soğuk olmasına dikkat edin)
- un - tuz - kabartma tozunu ilave edin çırpın
- yağlayıp - unladığınız dikdörtgen kalıba dökün
- 175 derece ısıtılmış fırında 45-50 dakika pişirin

5 yorum:

Nilambara dedi ki...

Berrinciğim, kokusu burnuma geldi bile...
sende böyle güzel kekler ben de bu kek zaafı oldukça durum hiç hoş değil... :)

Adsız dedi ki...

hurmalı ve muskatlı şu boş boş kahvenin yanına bir dilim olsun getirsende yesek ne şaane olurdu

Adsız dedi ki...

dolabımda ramazandan bu yana bekleyen hurmalarımla ne yapanılırım dıye dusunurken karsıma cıkıverdı bu guzel kek.. denemelı;)
sevgıler
fıdan

crispy dedi ki...

Ben senin tarifinle hurmalı bir kek yapmıştım super olmuştu.Hatta yaparken hurmayı keke hiç yakıştırmamıştım ama sonuç harikaydı.

Beto

berrin dedi ki...

hurma keke çok yakışıyor - evet kahveyle süper oluyor...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...