2 Ekim 2007 Salı

börek........


içine koyduğum malzemeyi
çin böreği içi gibi hazırlayıp
sigara böreğinden
daha kalın ve daha kısa sarıyorum
ve
yağda kızartıyorum
malzemeler
- 6 adet yufka ( sigara böreğindeki gibi kesilecek)
- 1 adet küçük beyaz lahana(ince doğranmış)
- 2 adet havuç(jülyen doğranmış)
- 1 adet soğan( ince doğranmış)
- 1 avuç dolusu soya kıyma
- 5 yemek kaşığı soya sos
- 1 yemek kaşığı susam yağı
- 1 çay kaşığı toz zencefil
- 1 çay kaşığı karabiber
- 2 yemek kaşığı zeytinyağ
- kızartmak için yağ
hazırlanması
- büyük bir tencereye 2 yemek kaşığı zeytinyağ ve soğanları koyun
- çok az kızartın
- soya kıymasını ekleyin - karıştırın
- havuçları ekleyin
- ince doğrayıp yıkadığınız lahanaları ekleyin
- ocağın altını biraz kısıp tencerenin kapağını kapatın
- 5 dakika pişirin
- soyasos - susam yağı - zencefil - karabiberi ekleyin
- karıştırın
- suyunu çekene kadar pişirin
- sigara böreği gibi sarın
(malzemeyi bayağı bol koyuyorum)
- kızartın - servisini sıcak yapın

3 yorum:

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Ben bu borege bayilirim. Ne yazik ki Roma'da yufka bulmak cok zor. brik adi verilen baklava yufkasiyla denedim, guzel olmadi. mecburen cin lokantasinda yenecek. Size afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

Şeker tadında bir bayram geçirmeniz dileğimle kocaman sevgilerrr
yeşim

berrin dedi ki...

geç oldu kusura bakmayın..
yeşim senin ve herkesin bayramı kutluyorum..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...