22 Şubat 2013 Cuma

ev yapımı elma sos ........

elma sosu
yoğurt
ve
müsli ye ilave ederek
en çok kek yaparken kullanıyorum
orjinal tarif  bu adreste
tezgahtaki elmaların en büyüklerinden seçtim 3 kg kadar
2 çeşit elma kullandım 
malzemeler
- 9 adet büyük boy elma
- 2 çorba kaşığı toz şeker
- 1 çorba kaşığı tarçın

hazırlanması
- elmaları yıkadım - kuruladım - dörde böldüm - çekirdeklerini çıkardım
- fırın tepsisini pişirme kağıdı ile kapladım - elmaları dizdim
- 180 derece önceden ısıtılmış fırında 50 dakika iyice yumuşayana kadar pişirdim
- fırından çıkardım oda sıcaklığına gelene kadar soğumasını bekledim
- pişmiş elmaları kabuklarından ayırdım - bir kaseye koydum
- 2 çorba kaşığı toz şeker ve 1 çorba kaşığı tarçını elmaların üstüne serptim - çatalla ezerek  karıştırdım
- gerektiği zaman kullanmak için buzdolabına kaldırdım

3 yorum:

crispy dedi ki...

ben de yapsam ve dolaba koysam ne kadar durabilir dolapta acaba

Esma dedi ki...

Fırına verirken şekeri serpip ,öyle pişirsek sulanır mı ? Acaba olmuyor mu öyle?? Çok iyi olur keklerin içine hazırca koyarız hemen,yapmalıyım bende..

berrin dedi ki...

crispy
derin dondurucuda bir ay durabiliyor:)
esma
şeker çok çabuk karamelize oluyor ve elmaları fırına vermeden şeker serpildiğinde yanık bir tat oluyor
evet
kekin içinde süper oluyor:) yakın zamanda bir tarif koymayı düşünüyorum
sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...