13 Aralık 2011 Salı

thai usulü karides.....



yasemin pirinci ile pişirilmiş pilavla birlikte servis ettim
eğer uzakdoğu mutfağı ve acı seviyorsanız - karidesin lezzet anlamında gelebileceği son nokta diyebilirim
tarifi birebir aynı olmasada buradan aldım


malzemeler
- 8 adet jumbo karides (kaplan karidesi kullandım)
- 2 diş sarımsak (ezilmiş)
- 1/2 taze kırmızı biber (ince doğranmış)
- 2 çorba kaşığı soya sos
- 2 çorba kaşığı balık sos
- 1 çorba kaşığı susam yağı
- 3 çorba kaşığı tepeleme domates püresi
- 2 çorba kaşığı limon suyu
- 1 çorba kaşığı tepeleme red curry paste
- 1 tatlı kaşığı pul biber ( mümkünse çekirdekleri ayrılmamış olanlardan)
- rendelenmiş taze zencefil (yaklaşık 2 cm büyüklükte)
- 300 ml hindistan ceviz sütü
- maydanoz

hazırlanması
- karideslerin başlarını temizledim (kuyruk ve diğer kabukları bıraktım)
- büyük bir tavaya (kapaklı olsun) doğranmış kırmızı biberler - ezilmiş sarımsak - rendelenmiş zencefil - balık sos - soya sos - susam yağı -  domates püresini ekledim orta kısık ateşte 5 dakika pişirdim
- red curry paste ekledim 1 dakika daha pişirdim
- hindistan cevizi sütünü tavaya ekledim - karıştırdım
- tenceredeki malzeme kaynamaya başladığında karidesleri ilave ettim 5-6 dakika daha pişirdim
- üstüne ince doğranmış maydanoz serptim ve sıcak servis ettim

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...